Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Jag ska bara fixa en grej i köket...

Av bidrottning - 31 mars 2010 10:28

Nämen Hej på Er!!
Hur mår ni idag?
Här är det ungepass som igår, lite bättre.
Inte illamående idag iaf och det är himlans skönt !!

Men värken är ungefär densamma, eller en hel del bättre för jag ska iaf baka bullar i em med Felicia.
Egentligen borde jag väll inte men hon vill så gärna och det behövs till påsk.
Men efter det lär jag väll vara som ett slakt igen, min erfarenhet säger så   


Vågen pekar iaf neråt, lite väl lite denna veckan. -1,3 sa den idag.
Med tanke på förra veckan så hade jag hoppats på lite mer..men det var iaf ett minus och det är huvudsaken.
Jag är lite nervös under påsken..hur har ni som bråkar med vikten tänkt göra då?
Vara stenhårda och inte äta mer än i vanliga fall?
Äta gott en dag, typ påskafton?
Eller släppa löst helt, hela påsken?


Jag funderar på att sväva ut lite på påskafton..men försöka hålla igen annars.
Kommer ångra mig så grymt annars, efteråt.
Men sen får vi ju se hur det går i praktiken..när det kommer bli en hel del frästelser kommande dagar.


Jag kikar på Malou där de pratade om en bok idag, "Jag ska bara fixa en grej i köket".
Ingrid är 35 år och är ensamstående mamma, hon arbetar på ett daghem och har precis avancerat till föreståndare där. Ingrid dricker vin, mycket vin. Hon lyckas ganska väl med att dölja det för sig själv och sin omgivning, men dottern är inte lika lätt att lura. På jobbet blir hon motarbetad, närmast mobbad, av sina tidigare arbetskamrater, numera underordnade som inte kan förstå att det var Ingrid som fick tjänsten som föreståndare. Utanför jobbet försöker hon hålla ihop ett liv som hon sakta men säkert tycks tappa kontrollen över ju mer hon kämpar för att inte göra det. Hennes sjuåriga dotter vill bo mer hos sin pappa trots att Ingrid tycker att hon har gett henne allt vad hon vill ha och lite till och på andra sidan stan ligger en alkoholiserad mormor på knä i badrummet och kräks upp gårdagens Rioja när ingen ser. Det är tufft, vilket ytterligare motiverar ett glas vin när Ingrid kommer hem. Ett gömt glas i kryddhyllan när Ingrid steker blodpudding med bacon en vanlig tisdagskväll för att döva smärtan och hon får den lilla flykt in i dimman som hon behöver för att orka vara den hon tror att hon måste vara en dag till.


Tror jag ska gå in på http://www.adlibris.com/se/default.aspx och klicka hem den nu på en gång faktiskt   
Å så önskar jag mig ju fortfarande "Dyngkåt och hur helig som helst" Johan   

Ha nu en fin dag alla sköna   

Frukost: Mild lätt yoghurt + osockrad blåbärssylt
             1 knäckemacka med makrill på

Mellis: Keso+rivet halvt äpple+kanel

Lunch: Ostpanerad fiskfile+riven morot+gräddfilssås


Mellis: 2 st lågkaloriskivor 4 skinkskivor, gurkskivor och örtsalt
          Kaffe m mjölk(kan lika bra skriva till en tosca bulle, för jag lär smaka en 
          då de är klara)


Middag: Kycklinggratäng + fetaost+tomat+gurka

            en ask Extra delight.



 
 
Ingen bild

Malin

31 mars 2010 12:48

Jag tror det vore bra om du tar en dag åtminstone, som t.ex påskafton som du själv är inne på.

Den boken blev jag också intreserad av nu :)

Hoppas du överlever bullbaket.
Kram på dej!

 
Ingen bild

J

31 mars 2010 16:30

Uppfyller du kraven för att få den boken då:-)

 
Ingen bild

Jag

31 mars 2010 17:42

Jag vet ju inte riktigt vad du menar med krav..hmm..*funderar*
Men det tror jag aldrig skulle vara några problem !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards