Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Recept på smörgåstårtan jag gjorde.

Av bidrottning - 20 april 2010 10:29

Det har varit frågor om hur jag gjorde den :) så jag tänkte lägga ut receptet nu.
Den är väldigt tacksam för det blir saftigt om man bara gör den dagen innan.
Å för er som jag..som älskar skaldjur är den ju perfekt ! ;)
Här kommer den iallafall ;

SMET
3 st kesella(jag tar light)
2 st gräddfil
2 st påsar räkor
2 pkt crabfisch
1 stor burk röd kaviar, eller två små
3 st ägg(kokta)
3 st äpplen(skalade och finhackade)
gelatin,dill,curry

OVANPÅ
2  st kesella
2 st gräddfil
1 stor burk röd kaviar, eller två små
gelatin, dill+garnering

Lite förklaringar : Med SMET menar jag den mellan lagren
                           Med OVANPÅ..ja såklart det översta, som garneringan ligger på
                           å så runt kanterna ordentligt.

Som sagt var. äggen kokar jag och hackar sen.
Äpplena skalar jag och finhackar.


Gelatin brukar jag ta pulverform o bara strö i, men helst ska man ju blanda ut det med vatten först...som det står på påsen iaf... Men det har jag aldrig gjort.
Garneringen gör man ju lite som man vill, jag brukar ha hackade ägg även där, räkor, gurkskivor, citronskivor.
Sen kan man ju även ha stenbitsrom även där, små klickar, tomater, lax...ja det är ju bara fantasin som sätter begränsningar.

Fråga om ni undrar nåt..den här har jag bara i huvudet..så det är inget recept jag följer..då blir det kanske lite svårt att förstå vissa saker ?
Hehe...
Lycka till !
  




 
 
Ingen bild

Malin

20 april 2010 14:35

Jag tycker denna verkar supergod och ändå är jag inget stort fan av just smörgåstårtor.

Vad du är söt i dina kommentarer till mig, tack! Ja, det är förstås mycket för mina föräldrar och just det där med att det jämt ska vara nåt är riktigt jobbigt men vad kan man göra? Vi gör det bästa och dem är bäst för både mig och min syster, utan dem hade vi verkligen inte varit vad vi idag är.

Ja, HAN måste mer eller mindre bott i sommarstugan då han ju från början jobbade här. Så jag undrar vart hans bror bor? Och hur stor är slumpen lixom, vi båda på sjukhuset precis samma dag, samma tid...Ja, du hänger nog med mig i mina tankar här oxå :)

Som jag sagt innan, du är ett fint stöd Linda!
Kraaaam

 
Terese

Terese

20 april 2010 21:14

Tack så mycket för receptet Linda, ska prova att göra den vid något tillfälle! Jag hoppas du har haft en bra dag!

Kramar

http://terese.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards