Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Bloggfrågor

Av bidrottning - 23 april 2010 09:06


1. Hur gammal är du om fem år?

37, nästan precis.


2. Vem var den sista du träffade?

Simon, lillebror

3. Hur lång är du?

178 cm


4. Vilken är den senaste film du sett?

Bröllops fotografen


5. Vem ringde du senast?

Mamma


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

Ja hur löd det? Har haft slut på pengar så länge på mobilen och för lat för att fylla på, så minns faktiskt inte..

7. Vad är dagens planer? 

 Efter det här ska jag duscha, efter en långpromenad i SOLEN:) sen frukost o sen kommer lillebror igen. Vi ska åka med mammas katt till veterinären..får se om hon får vara kvar i livet eller ej :/ Ikväll kommer Johan Äntligen hem igen ! Så då blir det mys.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det beror på, det spelar ingen roll. Gillar bägge :)


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?

Skilda, sen 8 år tillbaka

10. När såg du senast din mamma?

I måndags

11. Vilken ögonfärg har du?

Bruna, nästan svarta..


12. När vaknade du idag?

07.05

13. Har du någon gång hittat en katt?

Ja när jag var liten kom det "vildkatter" hem till oss några gånger..å så har jag hittat kattungar en massa gånger..våran katta då avlade av sig hela tiden..överallt. Det var en grej bland mig o mina kompisar, springa o leta kattungar. Man hittade alltid någon ny!

14. Vilken plats är din favoritplats?

HEMMA!!! Är en riktigt hemmakär tjej..


15. Vilken plats föredrar du minst?

Sjukhus...och tandläkaren!


16. Vart tror du att du befinner dig om 10 år?

Förhoppningsvis där vi bor nu men med ett arbete jag trivs med

17. Vad skrämde dig som barn?

TOMTAR och gamla människor..haha

18. Vem fick dig att skratta senast?

Simon antar jag..

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Nej,...men jag har inga kvar tror jag...

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Bärbar!

21. Sover du med eller utan kläder?

trosor

22. hur många kuddar har du i sängen?

2

23. Hur många landskap har du bott i?

1.. Uppland och Gästrikland

24. har du någon gång spytt på fyllan?

Oooo Ja! Å det på äldre da'r !! Tur man inte festar mer än 1 ggr per år ungefär..det kanske är just därför i och för sig :P


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Ja det där beror ju helt på vart jag är...skor om jag går på stan, strumpor på vintern o barfota på sommaren

26. Är du social?

Jo vars! Fast har ett behov utav egen tid också


27. Vilken är din favoritglass?

Mjukglass!!


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Betala på huslånet, resa , ge bort lite och köpa ett halvblod


29. Tycker du om kinamat?

Mycket !! När Felicia låg i magen sa vi alltid att hon skulle se ut som en kines när hon kom ut :)


30. Tycker du om kaffe?

Ja fast inte så värst länge har jag gjort det..men har allt fått till ett beroende där..fast måste ha mjölk i !


31. Vad dricker du till frukost?

Hmm..mjölken i gröten då..

32. Sover du på någon särskild sida?

Nej

33. Kan du spela poker?

Haha Nä!


34. Tycker du om att mysa?

Absolut!


35. Är du en beroendemänniska?

Ja

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Inte nu längre, men har gjort- 21 maj


37. Vill du ha barn?

Klart jag har ju ett! Men ett till skulle inte skada ;)

38. Kan du några andra språk än svenska?

Ja, engelska.


39. Har du någonsin åkt ambulans?

Nope


40. Föredrar du havet eller en pool?

Båda två...


41. Vad spenderar du helst pengar då?

Hemmet, Felicia

42. Äger du dyra smycken?

Njae..lite grann men inte så mkt till värde tror jag. Förlovningsringen är den mest värdefulla ! 


43. Har du någon gång testat narkotika?

NEVER!!


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?

Vatten, har inte käkat frulle ännu

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Helena tror jag, en fd jobbarkompis


46. Välj ett ärr på din kropp?

Från galloperationen


47. Vad har du för ringsignal?

"Tycker om när du tar på mig" Med Gessle när Johan ringer


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?

Endast dopklänningen


49. Flirtar du mycket?

Nej...


50. Vart togs din profilbild för din blogg?

På jobbet..

51. Kan du byta olja på bilen?

Nej...bara fylla på.


52. Har du fått fortkörningsböter?

Nej, bara p-böter


53. Vilken var den senaste bok du läste?

Läser just nu "Skynda att älska" av Alex Schulman
Den senaste jag läste ut var "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer...DYNGBRAAA!!!

54. Läser du dagstidningen?

Ibland


55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Inte för tillfället.


56. Dansar du i bilen?

Haha, å hur gör man då?? Diggar o sjunger kan jag göra...


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?

P3 tror jag, får inte in så mkt annat här tyvärr :/

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Jobb jag sökt

59. När var du i kyrkan senast?

Hmm..måste ha varit för 2 år sedan då kompisen gifte sig. Men i juni blir det igen !!

 
 
Linda

Linda

23 april 2010 10:32

Så lustigt , jag/vi ska också ha ett barn till sedan så tänker jag med skaffa en häst! Ska bara bygga ut stallet först, så jag kan ha stor häst, just nu bor det islänningar i vårt lilla stall
( 2 boxar )
Måste lära mig dricka mer vatten! Nu är det fredag... :/ brukar sluta med godis för min del,... det är ju så smaskigt!!!
;) Kram

http://lindamariette.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

23 april 2010 14:04

Alltid kul med såna här listor då man får reda på mycket :) Antar att jag får sno denna? ;)

Jag hoppas du får en toppenhelg, blir väl det automatiskt när Johan kommer hem.
En trevlig fredag på dej!
Massa kramar!

 
Linda

Linda

23 april 2010 15:49

TACK!! :)
det är verkligen skiit gött!

jag vill ha en brukshäst som jag kan hoppa lite med och så, gärna en läromästare som vart med ett tag.. jag har ju inte varit aktiv på 10 år. ingen Nordsvensk för mig... halvblod blir bra! :)
Synd att det kostar så mycket bara.
Sista lillskrutten ska vi börja baka i sommar! :) Så nu måste jag ner liiite till.... :) är ju på slutspurten känns det som, sen vet jag att jag inte är så bra på att INTE äta när jag är gravid, brukar gå upp ca 15-17 kg..

om du vill så adda mig på facebook...
linda wester heter jag!

Kram

http://lindamariette.blogspot.com

 
Ellen

Ellen

23 april 2010 18:38

Den här "snor" jag till min blogg ;)

http://ellisonscrap.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Skapa flashcards