Miss bidrottning

Alla inlägg under juni 2010

Av bidrottning - 30 juni 2010 20:11

Efter en varm och flugig promenad, så slår jag mig nu ner, nyduschad och kokosdoftad med den här läckerbiten i knät. Det tycker jag att jag är värd !


  
detta består då utav en förpackning chokladmousse a la viktväktarna.
Köpt på deras onlineshop, man blandar bara ut pulvret med 110 ml 1,5% mjölk.
Låt stå i kylen 1 timme, själv ville jag ha jordgubbar på toppen.
Denna läckerbit blir endast 2pp.


Go'Kväll  

Av bidrottning - 30 juni 2010 11:38


6 port 7pp/port
Ingredienser:

* 50 g flytande margarin, 80%
* 2 dl vetemjöl
* ½ dl grahamsmjöl
* 125 g lätt kesella, 1%
* 2 msk vatten
* 1 krm salt....Till hit är pajdegen
* 3 st ägg
* 250 g keso, chili(jag tog grillad paprika för chili var slut)
* 100 g kokt krabba(crabstick)
* 100g skalade räkor
* 1 tsk salt
* 2 dl riven ost, max 10%

Do like this;
1)Blanda pajdegen och låt vila i kylskåp i cirkus 30 minuter
2)Tryck ut degen i en pajform och nagga
3)Förgrädda pajskalet i 200 grader i ca 7 minuter
4)Vispa upp äggen
5)Rör ner keso, skivade crabstick, räkor, salt o riven ost i äggröran
6)Häll fyllningen i pajskalet
7)Grädda i ca 25 minuter

8)Servera med en sallad

 

Å såhär blev resultatet; första bilden innan ugnen och andra efter   
     

Av bidrottning - 30 juni 2010 08:26

Jag har sovit väldigt gott inatt men vaknade och undrade vad som har varit på mig??!
Syns inte så tydligt på bilden, men ungefär i storlek som en decimeter ungefär har jag fullt med bätt !!Blir nästan lite äcklad..vad finns i vår säng??
  

Av bidrottning - 29 juni 2010 14:58

Jag kommer sniffa riktigt gott på vår Turkiet-resa.
Hämtade nämligen ut ett paket idag, på Ica som kom från LycoHair.
En aftersun och en buddybutter, kokos*Mmmm*
Jag älskar kokosdoft, just på bodybutter, duschcreme och schampo.
  

Av bidrottning - 29 juni 2010 13:07

Kanske finns nån mer som är lika förälskad i jordgubbar som jag är?
Här kommer iaf lite olika recept med jordgubbar som jag fick från viktväktarna !

  

1. Frukost med jordgubbar och melon
Börja dagen med en uppfriskande blandning med ½ dl skivade jordgubbar blandade med ½ dl bollar av cantaloupe melon och ½ dl bollar av honungsmelon. Servera med 2 msk naturell lättyoghurt eller lite färsk jordgubsssås (se nedan).

2. Färsk jordgubssås
Passar perfekt tillsammans med en fruktsallad och naturell lättyoghurt eller glass. Allt du behöver göra är att mixa jordgubbar (ca ½ liter) i ca 15-20 sekunder. Om du vill kan du passera såsen genom en nylonduk för att få bort fröna. Färdigt att servera!


3. Jordgubbssmoothie
Jordgubbar passar perfekt i en smoothie – bara mixa dem i en blender med valfria frukter. Mixa ½ banan med 2,5 dl jordgubbar och ½ dl naturell lättyoghurt. Nästa gång kan du prova att blanda jordgubbar och yoghurt med ½ mango istället. Mums!


4. Jordgubbs slushie
En varm dag passar inget bättre än den här svalkande slushien med smak av jordgubbar. Gör bara en dubbel sats at jordgubssåsen ovan och frys såsen i en glassmaskin tills den är tjock och nästan frusen. Räcker till 2-4 slushies. P.S Du kan även göra slushien i frysen, ta bara ut såsen en gång varje halvtimme och blanda runt tills det ser ut som en slush.


5. Keso med jordgubbar och gurka
Har du aldrig tänkt på att du kan ha jordgubbar i salladen? Prova då det här! Lägg några salladsblad i en stor skål och skiva i lite gurka, salladslök och jordgubbar. Fördela på 2 tallrikar och tillsätt 2 dl mini keso på toppen. Toppa med rivet citronskal, citronjuice och lite peppar. Super fräscht!


6. Jordgubbssplit
En banana split är himmelskt gott och njutbart även för dig som vill gå ner i vikt. Dela en liten banan på längden och lägg upp med 1 dl vaniljglass. Toppa med skivade jordgubbar och ringla över jordgubbssåsen (ovan).


7. Små jordgubbscheesecakes
För 4 små cheesecakes: Smula 2 digestivekex i 4 stycken ugnssäkra formar. Ringla över 1 msk äppeljuice på var och en. Mixa 200g färsk ost (max 15%) med ett vispat ägg, 2 msk socker/sötningsmedel och 1 tsk vaniljsocker. Skeda upp smeten i formarna och baka i ugnen på ca 175 grader, i ca 20 min. Låt svalna och toppa sedan varje form med skivade jordgubbar.


8. Grillspett med marshmallows och jordgubbar
Trä 4 jordgubbar och 4 marshmallows på så många trägrillspett som du vill. Lägg spetten på grillen en stund, vänd ofta. Servera direkt.


9. Jordgubbssufflé
Perfekt när du vill ha något sött men ändå nyttigt. Separera två äggvitor och vispa äggvitorna hårt. Vispa sedan äggulorna med 1 msk socker och ½ tsk vaniljsocker. Blanda försiktigt ner äggvitorna. Lägg smeten i en varm stekpanna. Sätt sedan ugnen på grill och låt omeletten få lite färg. Skiva jordgubbar tunt, lägg på omeletten och grilla sedan ytterligare en stund tills de fått fin färg. Strö över 1 tsk socker och servera.


10. Jordgubbschutney
Passar perfekt till det grillade. Skiva jordgubbar (1 liter) och lägg i en gryta tillsammans med 2 dl socker. Koka ihop och tillsätt vatten efter behov (ca 1 dl). Hacka 1 chili och blanda ihop med jordgubbarna. Låt koka tillsammans i ca 20 min. Tillsätt undertiden 2 msk sirap.
Av bidrottning - 29 juni 2010 11:00

Nej inte riktigt då, men den här surkattan mår lite bättre idag iaf. Glädjen över livet börjar komma tillbaka, jag vet inte vad det har varit med mig..men huvudsaken det börjar bli bättre ! Mår inte bra utav att vara en sån där häxa.

Idag är det varmt 28 grader i skuggan*yummie*
Jag känner en längtan efter att åka o bada..men..äh..jag vet inte..så drygt att sätta sig i en varm bil med icke fungerande AC. Nej jag ligger i steker fläsket här hemma på tomten..får väl dra fram slangen om det behövs..asså..vattenslangen ! Haha !!

  
Haha..bara en kamera, ta det lilla lugna..
Ser ut som att jag är rädd för mitt liv eller nåt :P

Av bidrottning - 28 juni 2010 18:50

Exakt samma känslor idag ! Bara att andas är en pest o pina..jag förstår inte !?
PÅ det hade jag gått UPP 2,5 kilo bara över midsommar..man kan ju lätt få en bild framför sig..av en frenetiskt ÄTANDE Linda..men så var det inte..inte mer än andra iaf.. Jag vill inte må såhär, av ingenting.

  

Av bidrottning - 27 juni 2010 20:50

Irriterad, förbannad, ledsen, krypningar i kroppen, TRÖTT ja det är endel av mina känslor jag har just nu.
Ååå känner mig så arg så jag skulle kunna spricka !!!! Så trött så jag knappt kan prata !!!!!
urbota pisst off ! Varför? Ingen aning..Å hur känns det då? För jävligt !

När jag inte ena har nåt att gå på...har haft en toppen midsommar, men åh vilka jobbiga känslor jag har i kroppen. Kan räcka med att jag skriver en bokstav fel här så kommer tårarna...ja jag vet inte alls ja'                

  

 

 

Skapa flashcards