Miss bidrottning

Alla inlägg under oktober 2010

Av bidrottning - 29 oktober 2010 20:47

å då var den här låten absolut en favorit för mig !!

Av bidrottning - 29 oktober 2010 09:32

Herre gud, jag tycker inte att det är annat än måndag och fredag.
Trots att jag inte gör ett skit så går veckorna väldigt fort ! Även om dagen ibland när den pågår känns seg så när jag väl ser tillbaka på veckan så känns det som att den sprungit fram...ja ja :)

Ni som har mig som vän på facebook vet ju redan detta, men igår gick min älskade svärmor bort. Det var ju väntat, organ efter organ hade ju lagt av och livsuppehållande hjälpmedel hade ju tagits bort sen 2 dagar tillbaka.
Så vi visste ju vilken väg det skulle gå.
Svärfar satt hos henne dag som natt    Men så igår vid 10.30 tiden hade han märkt att hon började bli lite blå..sen att det blev långt mellan andetagen..så kl 11 gick hon vidare. Bort från värk som hon haft sen 30 år tillbaka.
MS är ingen sjukdom man önskar sin värsta fiende !!

Vi var ledsna igår, alla..Men samtidigt en lättnad, för alla. Eftersom vi visste att hon inte skulle klara detta. Svärfar låter mkt lugnare nu och kan koppla av äntligen.
Nu är det såklart mycket bestyr med begravning och så, det vill man ju gärna få gjort så fort som möjligt.
Så därför kommer Felicia till oss redan ikväll, så åker vi upp till Sandviken imorgon fm och stannar där tills på tisdag. Felicia har lov nästa vecka så det passar ju bra, då får hon träffa kompisarna där uppe också :)

Ikväll ska de ha klassfest och Johan ska hjälpa till där. Han ska bland annat agera spöke i skogen då de ska gå nån slags runda :) sen ska de äta tillsammans och dansa såklart ;)
Mellan kl 18-21 håller det på, ska bli skoj att höra sen hur dom hade det :)
Att Felicia bara tillåter någon av oss att vara med på en sån tillställning är stort !! Hon skäms nämligen något fruktansvärt över allt som heter föräldrar just nu..men Johan fick OK att vara med :) då är det bara att hugga halmstrå't på en gång !  

Förövrigt så ska jag dela med mig utav en knäpp ide jag har just nu...
Jag tror på ett liv efter döden, det blir absolut inte bara svart och inget mer. Efter allt vad livet här på jorden innebär så är jag övertygad om att "gud" hade bättre fantasi än så :D
Lisbet hann aldrig komma och se hur vi bor här i Edebo, som jag förövrigt NU tror att hon har gjort, jag tror hon är runt oss. Är det några hon skulle hälsa på så är det oss  Igår när jag satt och bajsade;) på toan så sa jag högt för mig själv, kände att jag måste "Lisbet, du kan väl gå ut nu, gillar inte att du ser  mig när jag bajsar" Haha..jag är knäpp va? Enligt Johan är jag helt sjuk !!
Men ärligt, nu kan hon se oss i allt vi gör !! Nu gäller det att skärpa sig så svärmor fortsätter att tycka om mig lika mycket som hon gjort tidigare :)

sen att jag har haft besök av framförallt mormor några gånger kan jag ta en annan gång.


Kramar till er denna fredag !

  

Av bidrottning - 27 oktober 2010 09:40

Jag vill bara visa er något som värmer mitt mammahjärta  
Den här teckningen fick jag utav Felicia förra veckan, ser ni vad gulligt hon skrivit längst ner på teckningen?

  

Av bidrottning - 26 oktober 2010 09:36

Usch, ledsamt idag..även fast det varit väntat nu i en månad nästan.
Svärfar ringde vid 06 imorse o sa att läkaren hade ringt in honom, inte långt kvar för svärmor nu   njurarna har lagt av sen några dagar tillbaka och hon har haft feber, över 42 grader . Andningen är näst intill obefintlig..ja det är respiratorn som fixar den biten.
Även fast vi vetat om detta så länge så blir det ju ändå jobbigt när det väl sker.. 
Jag ville inte att det skulle bli såhär !! Hon skulle ju få träffa vår bebba   men hon fick iaf reda på att hon skulle komma, ja, inte att det var en hon då men att det var en bebis i magen:)

Nu rinner tårarna så pass så jag ser inte vad jag skriver, lika bra att sluta.

    

Av bidrottning - 24 oktober 2010 12:07

Du behöver:
1 påse pollykulor
1 st mörk chokladkaka 250 g

175 g smör
3 st ägg
2 dl strösocker
1 dl mjöl

Gör såhär:
1) sätt ugnen på 175 grader

2)Smält smör och choklad tillsammans i ett vattenbad
3)Vispa ihop ägg o socker poröst
4)Rör ner chokladblandningen och därefter mjölet i äggblandningen
5)Rör tills det blir en slät smet
6) Häll i en påse polly, rör försiktigt så de fördelas jämt i smeten
7) Häll smeten i en rund form med löstagbar botten

8)Grädda i mitten utav ugnen, i 175 grader i 30-35 minuter


Servera med en klick grädde till !

 
(Fotot togs av dottern, får skylla på det när bilden blev som den blev;)

Av bidrottning - 23 oktober 2010 18:01

 

Senaste två veckorna, är det nog, så har mitt illamående kommit tillbaka igen   Hur är det möjligt? Efter att det försvann i v 16 eller nåt. Så det var ju inte borta så länge.
Men nu mår jag precis som i början igen, tål inte osdoft och varm mat är lite si o så. Ikväll blir det tacos, jag och Felicia skulle göra iordning, hon skära grönsakerna och jag fixa köttfärsen..jag klarade precis att bli klar med färsen sen var det bara att landa i soffan och svälga svälga svälga så det inte kom upp!
Blir så less !! Jag som hade sett fram emot tacos, men förtillfället är jag inte alls sugen på det    Någon som läser här som varit med om samma sak? Ett gravillamående som försvinner för att sen komma tillbaka efter några veckor?!!
  

Av bidrottning - 22 oktober 2010 09:06

Här kommer en bild på lilla lilla i magen :)
Ser ni? Ansiktet i profil och armen uppe längs sidan .

 

Av bidrottning - 21 oktober 2010 08:28

Japps, ni ser rubriken va? :)
Det är en liten närmare beskrivning på grodan som gömmer sig i min mage .


Som många av er redan vet, med tanke på fb så gick rutinul toppen igår !
Allt såg så fint ut så, bm sa flera ggr.."ååå så fint !" Haha..ett riktigt A-barn så klart ;)


Häftig känsla att ligga där på britsen i mörkret och se hur ens barn kommer upp på skärmen framför en, tom så häftigt att jag var helt euforisk efteråt och sa till Johan " Det här var INTE sista gången" :D
Jag som varit så bestämd att detta är sista barnet, pga blödningarna som gjort mig så less.
Men så är man med om nåt sånt här och då försvinner allt jobbiga och det är bara helt fantastiskt !!

Det här ÄR verkligen meningen med livet <3


Efter att BM hade gjort själva ul så kom en läkare till mig och sa att jag skulle komma in till han sen..Ja jo sa jag, jag har ju haft problem med lite blödningar till o från sen v 8..Haha sa han..jo det är precis DÄRFÖR du ska till mig ;) Jahaa! Det visste du redan :P

Så där gjordes ÄNNU ett vul..jag är expert på såna nu !
Men så häftigt ! Man såg liksom staven hur den gick upp i mig..haha låter kanske inte så häftigt, men det såg coolt ut :D
Allt såg finfint ut ! Moderkakan ligger på bakre väggen, högt upp.
Livmodern helt sluten och ca 4 cm. Han kunde se en liten hematom som kunde vara spår efter en blödning.
Så inte heller  där fick jag svar på vart ifrån de där jäkla blödningarna kommer ifrån..Men läkaren menade på att det är vanligt att ett blodkärl i moderkakan kan spricka(finns ju tusen..miljarder blodkärl där) och det kan upplevas som rätt så mkt blod som kommer.
Sen har jag även hört att det kan bli som små blodproppar, som tillslut spricker.
Läkaren sa iaf att när man kommit så långt i graviditeten som jag gjort så är blödningarna sällan farliga *phuu*


Men jag känner personligen att när de väl dyker upp så kommer jag ta det lugnt, magkänslan säger så.


Nu har jag inte laddat varken kameran eller min mobil, hade tänkt att lägga ut en ul bild..men jag kanske kan få till en lite senare.


Jo en VIKTIG sak :) jag blev TILLBAKAFLYTTAD 2 dagar, så nu är vi beräknade 18e mars :)
Felicia kom ju 4 dagar innan utsatt dag, så det blir kanske i mitten av mars då <3 Gud vad jag längtar nu !! Snoosa bebis !! <3  


 

Ovido - Quiz & Flashcards