Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Signe LOVISA Wessling

Av bidrottning - 21 oktober 2010 08:28

Japps, ni ser rubriken va? :)
Det är en liten närmare beskrivning på grodan som gömmer sig i min mage .


Som många av er redan vet, med tanke på fb så gick rutinul toppen igår !
Allt såg så fint ut så, bm sa flera ggr.."ååå så fint !" Haha..ett riktigt A-barn så klart ;)


Häftig känsla att ligga där på britsen i mörkret och se hur ens barn kommer upp på skärmen framför en, tom så häftigt att jag var helt euforisk efteråt och sa till Johan " Det här var INTE sista gången" :D
Jag som varit så bestämd att detta är sista barnet, pga blödningarna som gjort mig så less.
Men så är man med om nåt sånt här och då försvinner allt jobbiga och det är bara helt fantastiskt !!

Det här ÄR verkligen meningen med livet <3


Efter att BM hade gjort själva ul så kom en läkare till mig och sa att jag skulle komma in till han sen..Ja jo sa jag, jag har ju haft problem med lite blödningar till o från sen v 8..Haha sa han..jo det är precis DÄRFÖR du ska till mig ;) Jahaa! Det visste du redan :P

Så där gjordes ÄNNU ett vul..jag är expert på såna nu !
Men så häftigt ! Man såg liksom staven hur den gick upp i mig..haha låter kanske inte så häftigt, men det såg coolt ut :D
Allt såg finfint ut ! Moderkakan ligger på bakre väggen, högt upp.
Livmodern helt sluten och ca 4 cm. Han kunde se en liten hematom som kunde vara spår efter en blödning.
Så inte heller  där fick jag svar på vart ifrån de där jäkla blödningarna kommer ifrån..Men läkaren menade på att det är vanligt att ett blodkärl i moderkakan kan spricka(finns ju tusen..miljarder blodkärl där) och det kan upplevas som rätt så mkt blod som kommer.
Sen har jag även hört att det kan bli som små blodproppar, som tillslut spricker.
Läkaren sa iaf att när man kommit så långt i graviditeten som jag gjort så är blödningarna sällan farliga *phuu*


Men jag känner personligen att när de väl dyker upp så kommer jag ta det lugnt, magkänslan säger så.


Nu har jag inte laddat varken kameran eller min mobil, hade tänkt att lägga ut en ul bild..men jag kanske kan få till en lite senare.


Jo en VIKTIG sak :) jag blev TILLBAKAFLYTTAD 2 dagar, så nu är vi beräknade 18e mars :)
Felicia kom ju 4 dagar innan utsatt dag, så det blir kanske i mitten av mars då <3 Gud vad jag längtar nu !! Snoosa bebis !! <3  


 

 
 
Terese

Terese

21 oktober 2010 09:04

Åh så härligt att allt såg bra ut! Vilka fina namn ni har valt :-)

Ja det tycker jag att du gör rätt i att ta det lugnt när du har blödningarna. Då stannar de säkert upp snabbare också.

Vill också snosa bebis, känns långt dit men det är ju faktiskt snart november och kommer man till mitten/slutet av november så brukar det gå väldigt fort tills våren är här!

Hoppas du får en bra dag!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Linda

Linda

21 oktober 2010 18:44

18e mars!!!!!!?? B R A dag!
Sebastian fyller år på den dagen!! =D

Hihi så gott att du ännu en gång fått en så positivt besked! En riktig solskenshistoria detta!!

http://lindamariette.blogspot.com

 
Ellen

Ellen

21 oktober 2010 20:51

♥ Vilka fina namn, min riktiga mormor heter Signe så får jag en dotter skulle jag nog vilja att hon hette så i andra namn. Åh vad kul det ska bli att få se ert underverk så småningom!! Kram kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Ellen

Ellen

21 oktober 2010 21:22

Ja min riktiga mormor heter Signe Matilda. Det som är lite kul är att mamma ville att jag skulle heta Matilda, och då visste hon inte om detta, men nu vann pappa den kampen ;). Ja extra lätt när det finns ett givet namn i båda släkterna.

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

22 oktober 2010 11:33

Jag förstår verkligen din längtan!
Jättefina namn :)

Ha en bra helg på dej gumman!
Kram kram!

 
Therese

Therese

23 oktober 2010 10:55

Har tipsats om din blogg genom Linda.
Gud vad härligt att allt är bra med den lill*! Jag är än så länge beräknad till den 27. SKall göra UL den 1 nov nu. Det skall bli jättekul!

PS: Vi har träffats förr på minbebis./FrökenT

http://mamma-till-2.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

28 oktober 2010 18:13

Det är så spännande att läsa om dina upplevelser! Härligt att det såg bra ut allting och nu är det bara till att försöka ta till lugnet!
Lotta

http://www.viktinfo.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards