Miss bidrottning

Alla inlägg under november 2010

Av bidrottning - 30 november 2010 16:30

Nytt besök hos BM idag. Mamma fljde med också, hon ville lyssna lite på hjärtat.

Felicia ska få följa med nästa gång tänkte jag.

Här kommer lite nuffrer..å blodtrycket spelar mig som vanligt ett spratt.


Bldtryck: 151/93


Bldsocker:7,3

Järnvärde:120 *jippie* Låg på 113 då jag fick järntabletter


Hjärtljud: 148

Sf-mått: 26(låg över medel där)

Av bidrottning - 30 november 2010 14:31

Vilken skittråkig utmaning det var idag då ! Skriva om mina föräldrar..hur intressant kan det vara liksom ;) å vad finns att skriva??

Ja ja det blir inte långt detta..men har jag antagit utmaningen så lär jag ju skriva lite iaf :)


Mamma; Inger Diana Elisabet Hofquist(föddes Hedman)
Pappa; Bernt Owe Roger Hofquist


Mamma är född den 31a augusti 1950 och pappa den 29e maj 1954.

Mamma har en bror som heter Ola, som är 8 år yngre än henne och pappa en halvbror, som också heter Ola;)..hmm..hur gammal han är vet jag inte..men en 8-10 år äldre än pappa tror jag nog.

De träffades här på bruket, vilket år?? -76 tror jag.

Eller var det bruket? Nu när jag tänker efter så kan det ha varit på en fest..haha Ja ni ser !


Mamma har väl jobbat med lite olika..på bruket då:), städare, distrubition för böcker, dagmamma..å nu jobbar hon som resesäljare.

Ja hon har säkert gjort en massa annat också :)

Pappa föddes väl med hammaren i handen så han har inte gjort mkt än hamrat o spikat sen han gick i 7e klass tror jag :)


Ja det var lite om dom två..äntligen över ! Haha..

Av bidrottning - 30 november 2010 08:13

Jag blev lite fulliskratt igår när Felicia kom hem från en kompis.
(Med tanke på mitt tidigare inlägg om min första kärlek)
Det första hon sa när hon kom hem var " Mamma, imorgon kanske jag får en kille!"

Då ska hennes kompis fråga chans på honom idag åt Felicia   
Ja se nu börjas det ! Hua, jag tycker det är lite läskigt jag, vill inte se min dotter sårad och detta är ju bara en försmak av vad som komma skall, säkerligen.
Hon har blivit så stooor, jag vill inte !


Det var iaf en riktigt pirrig tjej jag lämnade av vid skolan idag ... pirrigt i mammans mage också..haha

Men hörrni, säg inget till henne om att ni vet detta.  

Av bidrottning - 29 november 2010 14:01

Jaha, jag har olika sorters första kärlek..det kan vara till ett djur eller till en pojke:) Men jag väljer pojken ;) för det var så gulligt nu när jag tänker tillbaka på det.


Jag kom ny till Grisslehamns skola. 12 år, så jag började i 6an. Förövrigt en utav de bästa, lyckligaste perioderna i mitt liv. Jag trivdes så underbart bra i den skolan ! Inte en sjukdag hade jag :)


Vem var då den här killen som stal mitt hjärta för första gången?
Han hette John, var 3 år yngre än mig så han gick i 3an:) i samma klass som min lillebror Viktor. De blev också bästa kompisar.
Jag har för mig att det kom en lapp till mig, från John där det stod; Får jag chans på dig? Sen två rutor där man skulle kryssa..JA...NEJ..
Haha...

Å jag kryssade ju då JA   
Vi var tillsammans ett helt år, ganska lång tid i den åldern då de flesta bytte killar/tjejer hela tiden, ja det var inte ens säkert att de bara hade en..haha.
Men vi höll ihop..John uppvaktade mig med sudd, parfym, pennor, olika sorters skrivblock, klistermärken..ja you name it


Jag minns första kyssen :) Vi hade ett litet hus på gårde hemma hos oss och där bestämde jag och en kompis(hon var tillsammans med Viktor då) att vi skulle ha fest :) på 10-12 åringars vis :)
Vi dansade tryckare minns jag, så stannade de andra upp coh sa Nu vill vi se en kyss, ni har varit tillsammans så länge nu:) Så vi kysstes för första gången inför dom :) Hihi..pirrar i magen bara jag tänker på det för jag minns hur jag kände :)


Ja även denna saga hade ju ett slut..å det var på sommarlovet, efter 6an. Då skulle jag börja i 7an och fick då lov att byta skola, till högstadiet. Medans John skulle ju gå kvar i Grisslehamnsskola. Han ringde till mig minns jag och sa att han ville göra slut, för vi skulle gå i olika skolor och inte träffas lika ofta. Sen visste han att jag skulle gillar äldre killar och skulle inte vilja ha med honom att göra efter ett tag. Ååå jag försökte verkligen övertyga honom om att det inte var så, jag var ju så kär. Minns att jag tvingade Viktor att ringa upp honom och be honom att inte göra slut :)
Men slut tog det och jag minns hur jag låg på mammas o pappas säng o bara hulkade, jag var så otroligt ledsen. Mamma satt där minns jag och försökte väl prata med mig, men resten utav det sommarlovet var verkligen förstört för mig.


Detta var min första kärlek och något jag alltid kommer att minnas   

Av bidrottning - 28 november 2010 11:17

Det här är inte det lättaste :) men jag ska göra mitt bästa.


Mitt namn är då Linda Margareta Hofquist, jag är 32 år ung;)
Dagens ljus såg jag på Danderyds sjukhus den 21 maj 1978.

Jag föddes 3 veckor för tidigt och kunde då inte riktigt suga, så det blev kuvös en tid och ligga kvar på sjukhuset i 3 veckor.

Mamma sa till mig senast häromdagen, då vi pratade om detta att det var 3 jobbiga veckor då hon fick åka hem över nån helg medans jag var kvar på sjukhuset. Jag kan förstå att det kändes i hjärteroten .

Min mamma var min stora trygghet i livet då pappa var en riktigt nersupen alkoholist. Han var aldrig elak eller så men ständigt på fyllan.
Min lillebror Viktor, som är 3 år yngre än mig la locket på,(Jag har även en 11 år äldre syster och en 11 år yngre bror) han brydde sig inte direkt just då ! Det var mer jag som härjade. Jag gick ofta på jakt efter pappas spritflaskor, som jag oftast lyckades leta upp. Då hällde jag ut spriten på en gång !  Jag gjorde det aldrig lätt för min far. När jag tänker tillbaka på mammas oro, hur hon gick av och an innan han kom hem från jobbet..så knyter det sig i magen på mig på en gång ! Den där paniken växer inom mig på en gång, fast det är så många år sedan. Skulle han gå ur bilen då han kom hem eller skulle han krypa?
Vissa gånger var även jag mammas trygghet , då pappa var så full att hon kom in till mig på natten och frågade om hon fick sova i min säng. Helt bakvänt !! Vad kan jag har varit..12-13 år. Men inget jag klandrar henne för, förstår henne helt och hållet. Det tog säkerligen emot för henne att göra det.

Som ni förstår har jag en massa hemska upplevelser kring min pappas alkoholmissbruk, men skulle jag skriva om allt här så skulle jag aldrig bli klar. Plus att jag har även mycket positivt från min barndom också.

som tex min passion för hästar !Vi bodde granne med stallet, och jag satte min fot där första gången i 5 års åldern.
När jag var 13 år fick jag min första egna häst *LYCKA*
Det var en fjording som hette Lillen. Men han var allt annat än liten..hehe
Han hade tidigare bland annat gått och dragit vagnar på Skansen, efter det köpte stallet jag bodde granne med in honom, så han var även en utav hästarna som jag lärde mig rida på.

Som 22 åring blev jag mamma till världens finaste tös(såklart) Felicia.
Trots att hon var enormt efterlängtad då jag hade haft 2 missfall innan så fick jag en depression efter att hon kommit, så första året är endast ett töcken för mig. Ja detta är också en lång historia som jag kan berätta mycket om.

Som person är jag lugn, omtänksam, snäll,impulsiv...
Men jag har också förmågan att ha väldigt höga krav på mig själv, kontrollfreak.
Därav min panikångest som kommit på senare år.

För att någongång kunna avsluta denna historia;) så lever jag nu ihop med min Johan, min Felicia som bor hos oss varannan vecka och bebis i magen som är beräknad 18e mars   

För att avsluta denna historia lyckligt så kan jag meddela att min pappa nu varit nykter i 16,5 år !! Hade han inte valt att sluta där, sommaren -94 så hade han inte funnit med oss nu. Älskar dig pappa!




Av bidrottning - 28 november 2010 11:16

Ni kanske har märkt att det cirkulerar en utmaning på bloggarna nu. Den går till på det sättet att man varje dag skriver om ett speciellt tema, det är 30 teman som ska betas av och alltså håller utmaningen på i 30 dagar. Vissa fuskar visserligen och kanske kör två teman varje dag. Men det går bra det också. Jag kommer inte utmana någon speciell utan ni som tycker att detta vore roligt att hänga med på, gör det!

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av bidrottning - 27 november 2010 17:30

Här hemma håller vi på o adventspyntar och städar för fullt.
Har ni också ett rum där det inte finns någon ordning? Ja jag vet inte ens vad jag ska kalla rummet? Allt åker in dit..tvättrum...där har Johan röjt upp nu i eftermiddag och det blev så mkt bättre !


Här kommer lite bilder på vårt adventsstök...
   Årets adventssljusstake, runt ljusen la jag kaffebönor:) Luktar underbart !!


   Stjärnan i matdelen i vardagsrummet..lite mörk bild men väldigt mysigt sken såhär på kvällen.

   Vid soffan lyser denna. Nu trivs jag :) 

Av bidrottning - 27 november 2010 10:31

Femtiofem centimeter snö på gräsmattan...
Tjugofem centimeter har det kommit sen igårkväll...
Det tog karln två timmar att skotta nu på morgonen, och då är han inte klar ännu.
Behöver jag säga att vi ska titta på en snöslunga idag??  


Förövrigt så slappnar jag av så mycket mer när jag vet att Johan är hemma, idag slog jag upp mina bruna 10.15..så rätt så nyvaken nu alltså..å då skriver jag en rapport till er..snällt va? :)


Idag ska vi hmm..skotta mera? , pyssla och handla.


  

Ovido - Quiz & Flashcards