Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Helgen sprang på, som vanligt.

Av bidrottning - 21 november 2010 19:39

En liten uppdatering kanske vore på sin plats?


I fredags tog vi ledigt för Felicia i skolan och for upp till Sandviken.
Det var dags för svärmors begravning. Med tanke på mina panikångestattacker jag hade haft dagarna innan så var jag lite orolig över hur det skulle gå..ja jag var inte ens säker på om jag skulle orka följa med faktiskt...men som tur var..efter 12 timmars sömn natten mellan tors-fred så kände jag mig faktiskt pigg !

Begravningen gick över förväntan ! det var lagom stort, ja något Lisbet hade varit nöjd med.
Felicia var så duktig hela tiden..hon tyckte nog mest det var jobbigt att se svärfar så ledsen.


    

Efteråt fikade vi och jag tror det var den godaste smörgåstårtan jag ätit..ever! Å det var ju också lyckat då svärmor också var tokig i smörgåstårta :)

Hon hade garanterat gillat den  

Vi åkte sen hem igen på lördag eftermiddag. Max fick bo hos mamma under helgen då svärfar skämmer bort honom nå helt grymt !! Han blir som förbytt däruppe, så istället för att jag skulle gå runt som ett åskmoln så fick han vara hos mamma...hon är konsekvent och bra !

Idag var vi iväg till en tjej här i byn och tittade på lite babysaker hon skulle sälja.

Vi åkte därifrån med en vagn(Emmaljunga), bilbarnstol och en babysitter.

Allt för 2600 kr, det tycker jag var ett kanon pris !! Vagnen var kanonfin..hon är rätt så pedantisk:) Till vagnen hörde (som är combivagn) skötväska,regnskydd,insektsnät,parasoll och åkpåse.

Bilbarnstolen är en sån som man har en adapter till, som sitter fast i bilen så man bara klickar i stolen. Det ville jag ha så blev glad när hennes var så. Jag vet inte, alla bilstolar kanske är så nu, men på min tid, då jag hade bebis sist så var det inte vanligt iaf :)


I eftermiddags åkte vi ut med lite jultidningar till mamma, som hon köpt av Felicia. Vi fick även middag där, karre',klyftpotatis och tzatsiki.

När vi åkte hem lämnade vi av Felicia påvägen hos hennes pappa, så nu är det tomt igen :(

När det gäller henne så var det Bara beröm på utvecklingssamtalet och hon ligger ungefär 1 år fram i kunskap..som vanligt ;) Ja jag tänker skryta om min dotter, för hon är så duktig och är värd det !! Det är verkligen en lättnad att hon har så lätt för sig i skolan..ett problem mindre.

Sen att hon är väldigt omtänksam, tar hand om andra barn om hon märker de är utanför osv. Det berömde fröken väldigt ! Älskade unge.

 

Nu väntar jag på att Ensam mamma ska börja, sen blir det nog sängen. Är tänkt att jag ska åka med mor till Norrtälje imorrn o handla lite inför advent:) Men då måste jag få min skönhetssömn för att orka ;) MINST 9 timmar !


    




 
 
Terese

Terese

22 november 2010 09:57

Så skönt att begravningen gick över förväntan. Nu kan ni blicka tillbaka på alla fina minnen ni har av svärmor och glädjas av dom samtdigt som ni ser framåt!

Jättefin vagn, jag vill också ha en Emmaljunga! Nä på Filippas tid fanns det inte heller sån där adapter att klicka fast bilbarnstolen med. Men med Vilmer nu så fick vi låna av Niklas kusin deras stol och det var en sådan. Väldigt smidigt faktiskt och vi ska få låna den igen.

Jätteduktig tjej du har, såklart du ska skryta och vara stolt över henne!! :-D

Ha en mysig dag nu!

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Malin

Malin

22 november 2010 12:16

Tycker det var bra att du följde med på begravningen trots allt, tror det är lätt att ångra sig efteråt annars.
Bra att allt blev som ni ville då.

Vilken fin vagn, skönt att ni har det fixat nu:)

Så duktig din tös är, klart du ska skryta om henne!

Hoppas du mår okej och att du har en fin måndag.
Kramar i massor!

http://www.anglavinarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Skapa flashcards