Miss bidrottning

Alla inlägg under maj 2011

Av bidrottning - 30 maj 2011 22:00

När pappa är i farten o klär på en kan man se ut såhär ! :D Haha, som Toker !

 

Av bidrottning - 30 maj 2011 09:51

Medans vi sitter här o väntar på mormor så tänkte jag skriva lite om lördagens kalas, vi har en väldans många kalas i maj-juni, många som fyller år då.

Eftersom Felicia åkte till sin pappa igår o blir där i två veckor nu så firade vi henne i lördags, egentligen fyller hon ju år den 5e juni.


Hasse(Johans pappa) hade ordnat så hennes bästis uppe i Sandviken följde med ner, de har inte träffats sen sportlovet..OJ så glad Felicia blev. De stod länge o kramades i hallen. Så roligt att se deras kompiskärlek mellan varann   
Av Wilma fick hon en teckning o ett jätte fint bokmärke som hon hade köpt i Kina.

Av Hasse fick hon 500 kr insatt som presentkort på köpcentrat Valbo uppe vid Sandviken och sen fick hon också 500 kr i kontanter av honom.

Morfar kom också, vilket var riktigt roligt !! Har inte träffat honom på ett bra tag då han bor i Stockholm nu. Där fick hon pyssel, pengar och en jätte fin lergök.

Även jag fick presenter av honom :) och han fick av oss då han fyllde år igår :) 57 år blev han, min älskade pappa !

(Förövrigt så fick jag ett samtal av honom igår där han skulle tacka för igår och sa att det är såna där dagar som visar att det är värt att leva, han tyckte att det var toppen!!)

Av morbror Simon fick hon en basketkorg och basketboll som hon önskat sig.

Av den andra morbrodern m familj fick hon en super snygg handväska som han köpte på tatueringskryssningen han var på(tror jag lånar den där väskan nån dag);) och pengar även där.

Av mormor fick hon träningsoverallbyxor och en t-shirt, smycke och pyssel och moster Diana hade köpt shorts och tröja.

Av mig o Johan fick hon en fredagsmysskål, pyssel, dvd(dum o dummare) och smådjur som hon är tokig i..kommer inte på nu vad de heter..zuzupets eller nåt sånt :)

Ja tjejen blev nöjd iaf och det är ju det viktigaste :)


Nu tog jag ett break på några timmar, mormor kom och klockan visade mkt mer än vad jag trodde att den var..jag hade tid hos läkaren ang mitt blodtryck och sen visade jag upp en konstig knöl som jag fått i armhålan, så mamma var hemma med Lovisa.

Ska jag föda fler barn så blir det INTE på Danderyd säger jag bara..läkaren på vårdcentralen skrek rätt ut han med när jag käkar den här medicinen mot bltr när jag ammar, Lovisas hjärtrytm kan gå ner och att hon får låg puls..å jag går ju inte direkt med pulsklocka på henne så jag vill ju inte chansa o fortsätta äta medicinen..för jag vill absolut INTE sluta amma, tycker att det är så mysigt och så blir hon ju beroende utav mig ;) vilket jag tycker om :)
Han tog ett bltr på mig och det visade 122/75 nu, vilket var bra..men dock med medicin då. Men vi bestämde att jag trappar ner nu o slutar helt om några dagar o sen går o tar ett tryck om 4 veckor ca, så får vi se vad det visar då ! Hoppas verkligen jag slipper medicin för annars MÅSTE jag sluta amma :(


Knölen var en fettknöl sa han, ingen farlig knöl. Det var ju tur det..om man nu kan lite på läkarna på den här "cykelverksta'n" Jag litar fan inte på nån längre !!


Äh vet inte vad jag ska skriva mer nu, blir mest svammel så slutar här och tar en kopp kaffe istället medans lillfisan sover :)


Här kommer lite bilder från helgen.

      
Mys med storasyster :) (ser du klänningen och byxorna Malin? :)

    
Mys med farfar               Morfar bygger ihop slottet Felicia fick tillsammans
                                     med Felicia och Wilma.





Av bidrottning - 28 maj 2011 20:32

Till mina två underverk tillägnar jag denna låten.

Älskade älskade döttrar vad vore jag utan er?

  

 

Av bidrottning - 27 maj 2011 16:18

Huj va det går ! Lovisa blir 3 månader idag, inte klokt ! Dagen till ära så fick hon en spruta i varje lår, vaccinationsdax ! Typiskt när hon var på så bra humör innan! Den första sprutan reagerade hon inte på, hon fortsatte prata o skratta åt mobilen som hängde där över skötbordet, men den andra sprutan..sköterskan förvarnade mig om att den kändes mera, sved. Oooh ja! Underläppen började darra lite smått först o tittade i mina ögon hela tiden..lill snorpan. Men sen kunde hon inte hålla sig längre..då blev det grin några minuter.

Jag tror att hon är lite öm där fortfarande för ibland när jag kommer åt så gråter hon.

Vi hade tänkt o luncha med min kusin efteråt men jag fick döONT i huvudet, hade problem o köra hem ! Antagligen spände jag mig väl innan..så det blev inga presenter köpta till Felicia heller, som vi ska fira imorrn! Har lite panik inför det..men får åka ner på centrum här i byn o se vad som finns när Johan kommer hem, för nu är det bättre i huvudet. Sov i en timme med Lovisa när vi kom hem.

 

Å vikten den går uppåt ! Inte klokt vad dom växer.

När hon föddes såg måtten ut såhär!

Vikt:2360

Längd:47cm

Homf:30,5

 

3 månaders dagen

Vikt: 5025

Längd:57,5

Homf:40,4


 

Av bidrottning - 25 maj 2011 09:56

Sitter som på nålar här hemma nu! Om 30 minuter ska vi vara på Minnahs o fika med Sandra o Alfons..men chefen vill ju inte vakna! Nu har hon sovit sen kl 08, o det brukar vara max en tupplur på 1 timme vid den här tiden, men inte idag då såklart ! Å väcka henne finns inte på tal för då blir hela dagen grinig o gnällig sen. Nej får snällt sitta här o vänta..väsnas lite extra kanske :)


 

Av bidrottning - 24 maj 2011 10:54

Sitter här o känner mig riktigt på lyset faktiskt !
Jag som skröt så över min lilltjej igårkväll på facebook, att hon är så duktig att lägga på kvällarna, bara att lägga ner henne i spjälisen o sen ligger hon där o joddlar med mobilen en stund innan hon kör in ansiktet i snuttisen, suger frenetiskt på nappen o somnar gott   Å det var hon ju även igår men vid 22 vaknade hon, precis när jag tänkte gå o sova, så då blev det att jag tittade på BB iaf..sicken otur! ;) Lovisa åt lite, men inte mkt..hon hade ju somnat runt 21 och ätit ett redigt mål då. Sen efter detta vaknade hon en gång i timmen fram till kl 05, då jag fick nog o ropade på Johan som ändå skulle upp då. Så han tog henne en timme innan jobbet så jag kunde sova där iaf !

Jag visste ju att detta ingick i "bebispaketet" så varför sitta här o klaga?? Ja jag vet inte..inte mer än människa kanske? Å så med min fibro så får jag ju sån värk i kroppen när jag inte får sova ordentligt ! Värk i varenda led idag tror jag, fast mest i axlar, under fötterna och huvudet. Å vi som ska in till Norrtälje idag :S Felicia ska till sjukgymnasten, hon har klagat på ont i handlederna och ryggen. Inte bra ! Jag hade samma problem med handlederna i hennes ålder o med vetskapen jag har idag så är jag säker på att det var fibron..vill inte att hon ska få detta också! Men om man går i tid till sjukgymnast o får övningar så kanske det inte behöver bli så farligt? Ja, kan ju inte skada iaf ! Å det behöver ju inte vara fibro heller..det är det vi får se med besöket . Sen har jag lovat henne att handla lite inför kalaset på lördag. Skulle vilja hitta en solhatt till Lovisa med. Har fått flera fina av gulliga vänner men de är ju rätt stora ännu, hon ser ut som rumpnissen i Ronja ungefär, när den får hennes mössa över sig..minns ni? :)

Nu ska jag dricka en kopp java, Lovisa sover..borde ju jag med göra..men det är skönt att sitta för sig själv också! svårt val det där ;)


På återseende!

 

Av bidrottning - 23 maj 2011 10:32

Ja det var ju lite kalasande här i lördags, jag blev nämligen 1 år äldre. Usch ! Jag gillar inte att fylla år längre, vill inte bli äldre ! Jag har alltid haft åldersnoja efter att jag fyllde 25. När jag blev 30 ska man inte prata om ! Å nu TRETTIOTREE hela j-la år!! TVIVALE!

Men men det är bara att hänga med :)

En sak jag kom på nu, när jag skulle skriva detta inlägg var att jag tog inte ett endaste kort på hela dan ! Tråkigt.

 

Det var ju en fin dag med sol iaf :) Vi var ute mkt.

Svärfar kom från Sandviken, min syster o bror med familj. Min yngsta bror var sjuk och mamma jobbade, men hon var här på fredagen :) Pappa kommer på lördag då han hade förhinder. Det blir ju kalajs på lördag med :) Felicia fyller 11 år den 5e juni men då är hon hos far sin så vi firar henne på lördag & far MIN fyller på söndag så han får också ett paket på lördag :)

 

Trots en gammal räv som jag så fick jag paket :) I love ! Jag är som ett barn fortfarande när det gäller det där, vill helst ha paket ;) Det behöver inte vara massor men att sluta ge mig för att jag är vuxen, det vill jag helst inte ;) Haha!

Jag fick iaf 3 st ugnsformar som jag hade önskat mig :), en kokbok med Leila, choklad och ett "spapaket" ,blommor att ha ute & pengar.

Jag kan ta ett kort på formarna o boken så får ni se det iaf :)

 

så i veckan är tanken att jag ska baka endel ur den där boken, till lördagen. Men det beror väl på vad chefen tycker ;) Man vet aldrig riktigt hur dagarna blir så att ha spikade planer är ingen ide', då blir jag bara stressad om jag inte hinner med det jag tänkt. Därför tar jag dagarna mer som de kommer men jag hoppas jag kan få till nå bak :)

  Anledningen till att jag kan smyga iväg o skriva detta inlägg är det här; chefen sover !!   

 

 

 

Av bidrottning - 22 maj 2011 12:00

poppar upp lite här o var här hemma..Jag visste inte att de spred sig så pass. Vi hade nämligen dessa blommor vid trappen i en kruka förra året, de verkar trivas allra bäst i gruset :)

 

Skapa flashcards