Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Må-bra-dag

Av bidrottning - 24 september 2011 19:37

Ännu en hemskt trevlig o mysig dag :)
Å lika fint väder som igår har vi haft också, bidrar ju såklart en hel del till må-bra-dagen;)

Imorse åkte vi som vanligt till Östhammar för lite babysimning, lika uppskattat den här gången. Nu är det inte långt kvar tills det blir dyk..ja det har det ju blivit redan iofs..fast ofrivilligt ;P

 

Efter det så åkte vi till Roslagsbro, på barnsaksloppis. Jag fyndade en hel del..ett gäng pyjamaser, en body, ett par byxor & en sovpåse för ett par tjugolappar. Bara för det så är jag sugen att vara med på loppisen här i Hallsta på lördag, men då missar jag babysimmet o det tar ju emot :/

Vi träffade på bror med familj på loppisen också, så vi tog en fika med dom där i solen.

Hujeda mig vad Lovisa har börjat käka!! Men så har hon blivit hård i magen också..

 

Sen bar det iväg till Elda-butiken i Norrtälje. De hade inflyttningsfest :) Å vi fick mycket nytta med det besöket, nu vet vi precis hur vi ska lösa värmesituationen här hemma med de värmekällor som vi har :) Billigt o bra med :S Super !

 

Sen gick vi på stan en sväng, åt på Subway och strosade lite i affärer, köpte lite mer kläder åt skit ungen :P  Ett besök på Willys blev det också, blöjköp!

 

Mysigt o ha karln hemma i helgen...bara Felicia som fattas mig .

 

Nu ska jag plana ut...

 
 
Malin

Malin

25 september 2011 12:31

Härlig dag!
Eldar ni med ved eller?
Ja visst är det skoj med loppisar, man kan göra många bra fynd där för ynka kr, skillnad jämfört med affärerna det!

Ha en fortsatt fin dag!
Kramar

http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Ingen bild

Jag

25 september 2011 14:28

Ja precis Malin, vi eldar med ved. Å det här var typ som en paxfläkt som man monterar in i väggen alldeles vid kakelugnen, sen ett rör genom väggen ut till ett annat rum. Å sen sitter det en temeperaturavkännare där, som man ställer in själv. Kanske 20 grader, när det kommer upp i det så sätts fläkten igång o blåser ut varmluft i det andra rummet. Smidigt va? :)
Sen är det typ tälgsten som vi fick tips om att lägga i ugnen på vedspisen, som gör att den håller värmen i flera timmer. Som det varit nu så har den blitt kall så fort man slutat elda. Ska testa såhär den här vintern så får vi se :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards