Miss bidrottning

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av bidrottning - 6 oktober 2011 12:02

Jag har börjat bli lite pysslig sådär och gör egen mat till Lovisa.

Det är riktigt roligt ! :) Å sen blir det ju så jäkla dyrt o köpa bara såna där burkar, det är bra att ta till om man är ute o far :)


Till mellis här på förmiddan blandade jag hallon och keso och mosade lite lätt, Lovisa var lite skeptisk. Det var ju lite surt ;)

Sen var det ju större klumpar än vad hon brukar vara van med, men hon var så himla duktig på att tugga!! Jag blev riktigt imponerad :)


Jag tänkte dela med mig utav ett recept som jag tänker göra idag, kanske nån annan som vill testa:)

Eftersom min tjej älskar fisk så får det bli en sån rätt :)

 

Fiskfärs i ugn  10 port.

2 msk potatismjöl
3 ägg
2 dl mat.grädde 15%

 

*Mixa sönder fisken.
*Blanda i pot.mjöl, ägg och grädde och mixa till en slät smet.
*Häll smeten i en smord i en smord, avlång sockerkaksform
*Grädda i ca 1 timme i 200 grader
*Skär fiskfärslimpan i 10 lika stora bitar, styckfrys på en plåt och lägg sedan in i fryspåsar.
*Servera med potatis eller ris och lite kokta grönsaker kanske:)

 

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards