Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Måndag

Av bidrottning - 5 juli 2010 10:29

Hej på er !

Hoppas allt är bra med mina bloggläsare, att ni har haft en solig o fin helg? Som jag .
Vi åkte ut till Singö i fredags, har badat massor, det var sköna 20-21 grader i vattnet  
Förrutom det så grillade vi kött och åt en mumsig sallad till. På lördagen gjorde jag den här tårtan jag la upp här för några dagar sen, det kan jag varmt rekomendera , de andra sa också att de tyckte om den .
Vi åkte hem igen igår eftermiddag, eftersom Felicia skulle komma till oss igen :)
Så nu ligger hon här i soffan o kikar lite på teve, hon hade varit med sin farmor till deras ö..INGEN solkräm togs med   
Så hon är lite trött o slut.
Blir inte nå direkt solexponering för henne idag iaf..jag kan då personligen inte förstå hur man inte tar med solskyddsfaktor, då vi alla vet att hon inte tål solen speciellt bra. Till svar fick jag från Felicia; Men vi hade ingen hemma..Nähä !! Men då köper man väl!? Eller så åker man inte ut till en Ö i TRE hela dagar.
     

 

Förövrigt så blev jag så less imorse   
Efter midsommarhelgen hade jag gått upp 2,5 kilo, tyckte det var mycket med tanke på det jag åt..men men..lätt att stoppa in mer än vad man tänker på så det köpte jag !
Men så tänkte jag tills nästkommande vecka(veckan som var) så ska jag äta inom mina pp och vara duktig med promenader. Veckan började bra jag gick ner ner ner , så det kan inte ha varit 2,5 kilo UPP på midsommar för efter två dagar hade jag gått ner de där kilona och jag kände mig glad och motivationen sprudlade !
Men så ställer jag mig på vågen imorse, UPP 2,5 kilo igen    Så mot förra veckan hade jag gått ner 4hg.

Såhär är det ofta för mig nu för tiden, går ner så himla bra mitt i veckan, men så när måndagen o vägningsdax kommer så visar den inte alls lika bra .

Usch, tappade motivationen totalt ! Har verkligen stannat upp i min viktnedgång nu, låg så himla bra till tidigare..känns så jävla onödigt att kämpa då det blir såhär ! Var nära att käka en jäkla massa roistade mackor med dottern imorse..men gjorde det inte . Tog min nyttiga frukost.

Nu blev det molning här också !



 
 
Marie Hj.

Marie Hj.

5 juli 2010 11:34

Jadu, det är inget kul när man gått upp i vikt =(
Men jag vet att jag har "unnat" mig lite väl mycket det senaste... Men jag vet oxå att om jag rör lite mer på mig så går dom där extra kilona bort. Men man stirrar sig gärna blind på vågen tyvärr...Man skulle nog mäta sig lite oftare och framförallt känna efter hur man mår. Jag tror oxå att nu i värmen så dricker man ju en hel del och samlar på sig vätska. Men vi får la helt enkelt inte ge upp! Bara att forsätta att vara envis...
Duktigt gjort av dig att inte ge efter för dom där rostade mackorna.
Nu ger vi oss inte bara!
Kramiz!

http://www.batgirlsblogg.blogspot.com

 
Terese

Terese

5 juli 2010 12:12

Förstår gumman om det är jobbigt och trist att inte kämpa när det är motgångar, men håll i! Försök ändå att kämpa, det går i perioder och ibland blir det såhär tills det vänder och går framåt igen!

Nä solen ska man vara försiktig med tycker jag, dumt av farmor att inte ta med solkräm. Varje gång man bränner sig ökar risken för hudcancer och det är för övrigt den cancerformen som ökar mest, bra att ha med sig i bakhuvudet hela tiden!

Hoppas du har en bra måndag min vän!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
*Pinglan*

*Pinglan*

5 juli 2010 18:12

vad roligt att jag hittade in till dig av en slump, visste inte att du skaffat dig en ny blogg :) Trevligt med lite ny/gammal läsning från dig..

Det med vikten är ju inte så skoj att vågen är så bråkig, vet själv med mig att när jag höll på med vv gick jag ner i veckorna och upp på helgen för man släppte efter för mycket. Det är inte så att du kankse har samlat på dig vätska nu när det är så varmt, dricker för lite i värmen eller har tiden i månaden för uppgång. Hoppas dem försvinner :)

http://www.lillrompan.wordpress.com

 
*Pinglan*

*Pinglan*

6 juli 2010 10:10

Jag slutade med vv för jag stod till stor del still för jag tappat motivationen och kom aldrig riktigt in i det nya, sedan slutade stället där jag gick med att ha möten på morgonen. Var svårt att ställa om sig, funderar fortfarande ibland på att jag saknar vv, men jag har inte motivationen till det och mina favorit konsulter slutade helt med vv nu. Försöker i stället nu med att äta ordentlingt hemma och känna efter som jag är hungrig eller inte. Försöker sedan i fredags med att jag ska träna mer här hemma och nu cyklar jag även till jobb, så bör inte vara omöjligt att gå ner :) Jepp, vi gifte oss i maj månad :) Tack så mycket!

http://www.lillrompan.wordpress.com

 
Lotta

Lotta

6 juli 2010 11:06

Vill bara säga till dig att kämpa ordentligt! Du är skitbra, även om du kanske inte känner det alltid så är du bra!
lotta

http://www.viktinfo.wordpress.com

 
Elin

Elin

7 juli 2010 00:19

SVAR: Tack! Har varit lite dålig med uppdateringarna senaste tiden men ska bli lite bättre. Tiden rinner lätt iväg på sommaren, datortiden minskas oftast. =)

Jag hittade Frökusarna i checklistan online och där står det att det är 5PP för en så jag räknar det. 2,5 för en skiva och 5PP för både uppe och nederdelen. Älskar dem, gott med solrosfrön.

Jag tror det kommer ordna sig med vikten bara du håller i det denna veckan. Försök att se på viktminskningen i långa loppet. Ibland borde man vara bättre på att ta sina egna goda råd man ger till andra. =)

Lycka till!

http://www.elin79.se/vikt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards