Miss bidrottning

Alla inlägg under juli 2010

Av bidrottning - 2 juli 2010 12:35

Vågen är härlig nu igen :)
Vår relation är lite stormig, måste jag säga, väldigt upp o ner. Fast det hänger nog mest på mig, bara jag sköter mig så är den väldigt nöjd och tillmötesgående  
Ska verkligen försöka hålla mig inom pp nu hela helgen med..ja hela vägen till resan, den 27e helst ! Vill komma i bikinin helt o fullt tills dess !

Idag är det bara en stekdag i solstolen ! Underbara sol!
    

slänger in en bild på våra jordgubbsplantor, läängtar tills de är rööda o solmogna, lite ljummna sådär.

Av bidrottning - 1 juli 2010 15:03

   Här kommer nåt som jag tänkte bjuda på i helgen.
Låter riktigt smaskigt tycker iaf jag :)



ingredienser   10 port  5pp/port.

 
 3/4 dl Margarin flytande 80%   
 2 dl Havregryn   
 3/4 dl Socker   
 3/4 dl Vetemjöl   
 1 tsk Bakpulver   
 2 dl Vaniljvisp 12%   
 500 g Hallon   
 250 g Jordgubbar   

Instruktioner

  • Sätt ugnen på 200 grader. Smält margarinet i en kastrull. Rör ner havregryn, socker, mjöl och bakpulver. Tryck ut till en cirkel ca 24 cm i diam på bakpappersklädd plåt. Grädda mitt i ugnen 12-15 minuter, låt svalna. Vispa vaniljvispen och bred över tårtan, garnera med hallon, jordgubbar och citronmeliss.
Ovido - Quiz & Flashcards