Miss bidrottning

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av bidrottning - 9 juni 2011 15:48

Ni som känner mig vet min förkärlek för blommor.

Där förstör fibromyalgin verkligen för mig ! Jag kan inte alls gräva o påta så som jag egentligen skulle vilja.

Men jag vet vart intresset kommer ifrån..pappa-farmor. Satt o kollade på kort igår, från farmors gamla album som jag fick då hon dog. Himlans vilken trädgård hon hade, riktig oas! Men hon pysslade ju inte med nåt annat heller. Blir riktigt ledsen i ögat när jag ser hur det ser ut där nu, tur att hon inte ser det!


Här kommer mina 5 favoritblommor som vi har i trädgården;
Pioner
  
Bondrosen
 
Kaprifolen som är ENORM

 

Lupiner
 

Någon slags Lilja

 

Jag älskar verkligen våran trädgård !!

Tänk om man hade råd att slå ner huset & bygga upp ett helt nytt också :)


Av bidrottning - 9 juni 2011 07:50

Ja igår hade Felicia skolavslutning.

Johan jobbade o jobbade*stackarn* så han kunde inte vara med, första skolavslutningen han missar sen vi blev tillsammans. Mormor ville följa med å det gjorde hon :)

Jag bjöd henne på middag här hemma först, kyckling i tortillabröd med fetaostkräm:D Gott o uppskattat !


Förövrigt så måste jag passa på att tacka min mamma för allt hon ställer upp med ! Du är guld värd och jag säger det igen, skulle aldrig..någonsin klara mig utan dig !!  

Felicia är ju hos sin pappa nu, så jag träffade henne först vid skolan. En jätte fin klänning hade hon på sig, jag hade tänkt att ta ett kort på henne senare sen, för hon hade fullt upp ! De skulle spela med orkestern(sån skjutihoptrumpet ni vet;) Super duktiga var dom!! Men jag såg inte mkt av tjejen för hon stod längst bak såklart :( som man alltid får göra när man är lång.


Eftersom kl var runt 18 så började Lovisas mest ogina tid ! Mamma tog henne först, men hon var inte nöjd. Jag testade att amma..men nej..inte heller det hjälpte..så tillslut bestämde vi oss för att åka hem, så vi missade att ta kort på henne o säga grattis till briljant utförande av åk 4 !!

Lite putt blev jag på lovisa då för när vi kom hem så var hon så nöjd igen så ! Tror det blev för varmt för henne i vagnen..hon är varm som en kamin den där ungen! Bra det tills vintern kommer i det här huset :)


Inatt sov hon som en gud ! Vaknade för en slurk vid 03, sen sov vi till kl 07:) Nu sover hon ute i vagnen igen. Skönt för henne, var bara 20 grader i skuggan nu.


Johan stackarn kom inte hem förrän närmare 22 igår..det är ett jävla slit på det där jobbet !! "Fixa badrum på 10 dagar " Så vi sa väl typ HEJ till varann, sen gick jag o la mig..trist..men blir så ibland.


Nu längtar vi tills söndag, då Felicia kommer hit igen   


Ha en bra dag alla !!

 

  Mormor & Lovisa

Ovido - Quiz & Flashcards