Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Bebisdate & annat som hänt i min bebisbubbla ;)

Av bidrottning - 12 april 2011 20:41

Igår hade vi en bebisdate här hemma, två tjejer som kom hit med sina bebbar. Vi fikade och pratade. De är födda i februari alla tre, så det är lite roligt att jämföra :)
Här kommer ett kort på alla 3 !

  Alicia, till vänster-En riktig bjässe på runt7 kilo :D Född 15e februari
 Alfons i mitten-född den 25e februari

 Lovisa-som ju är född den 27e februari

 

Idag var det dags för ett bvc besök igen, det var 2 veckor sen sist nu.

Idag var det behövligt att åka dit, jag hade en hel del frågor !

Först det här med bajseriet, idag var det 1 vecka & 3 dagar sedan hon bajsade..jag blev lite lätt nojjig..även fast jag vet att de inte kan bli förstoppade då man helammar..men jag behövde ta upp det iaf ! Men hon sa ju det jag redan visste, ingen fara, det kommer i sinom tid ! Å mycket riktigt, när vi kom hem så kom det ! Vilken stor sten som lättade i mitt bröst..konstigt hur viktigt det här med bajs blir när man får barn ;)

Sen var det de här med hennes prickar i ansiktet, endel som sagt att det kan vara mjölkallergi. Hon tittade på dem men sa på en gång att det var hormonprickar-check!

Sen det här med att hon har börjat spy så enormt !! Ibland får jag byta både på henne och mig..nästan så det blivit obehagligt att amma..jag vågar knappt röra henne efteråt ! Å vissa dagar går det hur bra som helst ! Då sa hon att vi skulle lägga henne på vågen, för går de upp som de ska så får de bajsa o spy hur mkt de vill . Ser man att de går upp o att de mår bra så är det ingen fara..bara en lite spykråka man fått ;)

Så med dom orden la jag upp henne på vågen..sist vägde hon 2900..någonting..idag visade vågen 3530g! Alltså har hon gått upp 600g på 2 veckor. Kanon! Så med det svaret behöver jag inte oroa mig för spyandet..annat än att det är väldigt jobbigt när det sprutar ur både mun o näsa.

Hon hade även ökat på längden, den visade nu 52,1 cm.

 

Här får ni en dags färsk bild på vår lilla prinsessa.

 

 
 
Terese

Terese

12 april 2011 22:59

Vilka sötnosar, ser så härligt ut!

Vad skönt att allt var bra i alla fall, man oroar sig lätt i onödan. Skönt att lillan fick bajsa och att hon hade gått upp så bra i vikt!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ellen

Ellen

13 april 2011 08:59

Oj vad hon har växt på den lilla korta stunden :) Hon ser större ut sen jag kom och hälsade på också. Och vad skönt att allt är bra med Lovisa, men förstår dig med spyorna.. fast det blir ju värre när det kommer upp vanlig mat sen.. usch ;) Kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Ellen

Ellen

13 april 2011 11:03

Ja badrummet blev fint, lite opraktiskt bara med duschen först. Duschväggarna går ut till nästan mitten av golvet, så det är lite trångt. Men men.. jag ska äntligen få tvättmaskin ;) Ja jag tänkte flytta hem nu i helgen, mycket att packa upp bara. Sen bor jag hos pappa efter påsk igen - måste vara kattvakt åt min egen katt ;) för Nova stannar kvar där nu.
Haha ja säg till Lovisa att spy får hon inte göra sen när hon blir större.. hihi.. har också spyfobi.. är bara så glad att jag verkar vara imun mot kräksjukan, hade verkligen inte fixat det. Kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Cornelia

Cornelia

13 april 2011 11:54

Kul med en riktig bebis date :) Så söööta dem är!
Vad bra att allt gick bra på bvc! Skönt att hon bajsade till slut! Förstpår att du varit lite orolig över det där.
Många kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards