Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Vart tar tiden vägen?

Av bidrottning - 28 april 2011 14:23

Har jag en blogg? Hur fort kan dagarna gå?? Det är inte varje dag jag skriver ett inlägg nu för tiden :) Är så mycket som ska hinnas med när fialotta väl sover på dagarna, å då är inte bloggen första prioritet..hur hemskt det än nu låter ;)

Det är ju på dagarna Lovisa håller igång, på nätterna är hon fortfarande klockren :) inatt sov hon ända till kl 05 för att äta *toppen*


Just för tillfället ligger hon i vagnen o sover, vi gick på en prommis först..hon o jag. sen ställde jag henne ute, i skuggan för att sova. Men de där äckliga kajorna, som vi har fullt utav här väckte henne hela tiden, så jag rullade in henne efter ett tag. så nu ligger hon här inne, i vagnen o sover istället. Jag tror hon vaknar snart, har säkert sovit i 2 timmar nu iaf.


Igår var vi till BVC för 2 månaders läkarkollen.

Jag har haft funderingar kring hennes navel då den buktar ut och det var som mamma o svägerska sa, navelbråck. Men inget de gör nåt åt, det brukar gå tillbaka utav sig själv..o gör det inte det så är det inte förrän runt 4 års åldern de kollar närmare på det. sen har hon ju sitt lilla smultronmärke bakom örat, det gör man inte heller nåt åt, det brukar försvinna i 2 års åldern. Viktor, min bror, han hade med ett sånt men mkt mkt större, längs hela halsen. Det kan växa, men hoppas inte det här blir lika stort !

Sen tror jag hon har tänder på G, läkaren nämnde det också men sen kom det nåt emellan o sen glömdes det bort så jag hann inte höra så mkt om det. Men det ser då ut som det är tänder på väg upp, lite väl tidigt kan ju tyckas..men men.

Hon hade växt som sjutton ! Över 500g hade hon gått upp på 2 veckor, så nu väger hon 4070g och är 53,6 cm lång. Hon ligger fortfarande under enligt den allmänna kurvan, men enligt hennes egen kurva så går hon rakt upp! :)Inte en tillstymmelse till utplaning där inte :)

Det är härligt att ha lite mer att gosa med :)

Nästa gång vi ska till BVC är vid 3 månader, då är det även 2 st vaccinationssprutor som ska tas, en i varje lår :/


Idag har Felicia en kompis här, hon har ju påsklov nu. Imorgon ska vi åka till Uppsala, så hon får handla för sitt presentkort på Stadium som hon fick av svärfar i julklapp. Vi ska även hämta hennes tv.

Tillsist kan jag säga att Lovisas största IDOL är Felicia, redan nu! :)

Häromdagen skrattade hon högt för första gången, åt just Felicia   


    

 
 
Cornelia

Cornelia

28 april 2011 19:10

Ja jisses vad tiden går fort...Förstår att dina dagar bara rusar iväg :)
Reagerade oxå på att det var tidigt med tänder, skönt att hon växer så det knakar och att allt är bra med henne.
Fin syskonkärlek! Så söta bilder!
Kraam

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

28 april 2011 19:30

Såg din fråga nu och min syster bor där uppe bara för att hon fann en kärlek där för ett x antal år sen. Hon och Jacks pappa är separerade nu men vill ju inte skilja på dem så därför bor de fortfarande kvar där.
Däremot är de rätt villiga på att flytta neråt här bara de hade haft jobb allihopa. Hoppas kan man ju alltid! :)

Kram igen och ha en fortsatt bra kväll :)

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Terese

Terese

1 maj 2011 20:25

Sötnos! Det går så himla fort. Härligt att hon växer på ordentligt och skönt att allt var bra. Jobbigt med tänder på g redan, hoppas det inte gör allt för ont på henne.

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards