Miss bidrottning

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av bidrottning - 18 juni 2010 15:48

Jag har hållt mig relativt nyttig i veckan, ett par mjukglass i bägare har slunkit ner..men jag har hela tiden räknat proPoints så det är inga mängde jag fått i mig.
Å jag tänkte ju då försöka följa på samma bana hela helgen också..så ikväll tänkte jag göra ett par smoothies som jag såg i Topp Hälsa som kom i brevlådan häromdagen.
De såg så goda ut så jag var nyss iväg o köpte ingredienser till dom.


Felicia ska ha en klasskompis sova över här, som imorgon följer med oss upp till Sandviken.  Så till dom köpte jag snacks..det gick ju inte med smoothie inte..nää! ;)


Jag knäppte kort direkt från tidningen, är lat idag o orkar inte skriva av. Ni får läsa det ni ser o sen gissa er fram lite till det som inte syns..hehe Bra va !?
  
Nä men asså, jag skriver av recepten..man såg ju inte ett skit !
det blänkte så pass..


1) Kiwi/vanilj smoothie

   1 st

   1 banan
   1 kiwi
   1 tsk vaniljsocker
   1 dl naturell yoghurt
   2 dl mjölk
   20 g Kellog's ALL-BRAN PLUS


   Gör såhär:
   1. skala frukterna o skär dem i bitar.
   2. Lägg alla ingredienser i en mixer o kör tills blandningen är jämn.
   3. servera med istärningar så får du en perfekt kall smoothie !



2) Jordgubb/banan smoothie
   1 st
   1 banan

   10 jordgubbar (färska eller djupfrysta)
   1 dl tranbärssaft
   1 dl mjölk
   1 dl naturell yoghurt
   20 g KELLOG*S ALL BRAN PLUS


   Gör såhär:
   1. Skala bananen o skär den i små bitar.
   2. Lägg alla ingredienser i en mixer o kör tills blandningen är jämn.
   3. servera med istärningar så får du en perfekt kall smoothie !

Sådär ja, inte så avanserat va?
  
 

Ovido - Quiz & Flashcards