Miss bidrottning

Alla inlägg under juni 2010

Av bidrottning - 3 juni 2010 22:32

Ja det var vad jag var på ikväll, men ville inte skriva något här eftersom min kära kusin läser min blogg till o från ;)

Mycket trevligt var det och GOD mat, dock inte viktväktarvänligt men det SKET jag i ikväll !
Dock en väldigt lugn möhippa då bruden har en 5 månaders bebbe hemma och ammar för fullt..men lite spökade vi ut henne ändå..hehe
      


Nu längtar vi tills bröllopet den 12e :) OCH icke att förglömma även dop av lilla Tyra samtidigt   

Av bidrottning - 3 juni 2010 16:36

Jag ska iväg på nåt ikväll..men kan inte berätta här vad det är.

Men ni får veta sen, imorgon kanske.

Sen känner jag mig upprymd, förväntansfull, glad, lycklig, sprallig, overklighetskänsla, sorgligt, fantastiskt... Ja en massa känslor !

  

Av bidrottning - 2 juni 2010 14:11

Vad tror ni om den här till Felicias barnkalas på söndag, som välkomst drink   
Men en sak jag undrar över, ni kanske kan hjälpa mig?
Det ska ju vara 1 l utspädd jordgubbssaft och sen 7 dl vatten PÅ det. Blir inte det lite mycket vatten? Så det blir smaklöst? Vad tror ni??

Ingredienser (10 portioner)

  • 1 l utspädd jordgubbssaft
  • 7 dl vatten
  • ½ liter skivade jordgubbar
  • ½ l sockerdricka
  • 1 skivad apelsin

Tillagning

  1. Lägg en större mängd isbitar i en stor skål.
  2. Häll i resten av ingredienserna och rör om.

      
Av bidrottning - 2 juni 2010 11:32

Receptet kommer från : http://ericadanielsson.blogg.se/

Banansmoothie.

Det behövs en banan.
ca 2-2,5 dl vaniljyogurt.
ca 2-2,5dl mjölk.
Isbitar.
2msk koncentrerad äppeljucie.
Kanel efter smak.

Mixa bara ihop allt,som man brukar göra med smoothies.

  

Ovido - Quiz & Flashcards