Miss bidrottning

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av bidrottning - 3 oktober 2010 12:39

Igår hade jag en toppen dag !
Först så åkt vi till Öregrund, ett riktigt smultronställe här i Roslagen.
De hade marknad, så vi strosade runt där..jag köpte strumpor;) och ett par tofflor att ha inne. Vi har sjukt kalla golv !! Men så blir det när man envisas om att ha trägolven framme ;)..far min sa att vi kan spruta i nå isoleringsaktigt under golven, så det får det bli..om inte nu så till nästa vinter. I sovrummet värker det om fötterna, så kallt är golvet !
Jag hade tänkt att lägga upp lite bilder, men nu var mobilen död såg jag..så då orkarjag inte.
Sen när vi kom hem efter det så kände jag mig så rastlös & SJUKT sugen på kinamat(som jag var med Felicia i magen också) så efter nån timme åkte vi in till Norrtälje & åt på Kina med systeryster.
Det var mysigt..är inte så ofta som jag träffar henne.


Så kommer vi åter hem..klockan var väl runt 18..ligger i soffan o slö surfar..riktigt trött men nöjd med dagen:)


Men så runt 19 tiden känns det konstigt...jag går på toaletten..BLOD !!
Hjärtat börjar slå hårdare och tårarna bränner bakom ögonlocket..INTE NU IGEN!! Det var en sån stor besvikelse!!


Johan tog det lugnare..menade på att jag blödigt förrut o det inte varit någon fara. Nu hade jag inte gjort det på 3-4 veckor eller nåt sånt..

Vi funderar fram o tillbaka på om vi ska åka in..men så kommer jag fram till att "JO, för min skull om inte annat, jag vet hur jag är, hade inte sovit en blund"

Å tur var väl att vi åkte in..var inne runt 22 och då började jag blöda riktigt mycket ! Gick åt två bindor på en timme och det rann när jag reste mig upp :(


Även fast det varit några vändor nu så tror jag det värsta varje gång.

Vi fick komma in till läkaren efter kl tolv..hon var riktigt noggrann och lyssnade verkligen på mig.
Sen var hon rätt ung o inte så erfaren inom detta, hon menade på att jag börjar komma in en bra bit i graviditeten nu och det var inte så vanligt att det kom mammor i samma vecka som mig till dom. Fast ändå hör jag ju till gynakuten fram till och med v 22, sen är det förlossningen.


Hon tog iaf först ett UL på magen, hon fick trycka rätt hårt..med tanke på min degmage :O men visst såg vi Grodan :) rörde sig hela tiden !!


Sen gjorde hon en vaginal undersökning, den mest osköna jag varit med om tror jag..aj aj ! Å så in med storj*vla toppsen för att torka rent på livmodertappen ! MONSTERSTOR var den ! Men det gick bra.
Hon gjorde även ett ul då och allt såg så bra ut. Hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån, eftersom hon inte hade så stor rutin inom detta så ringde hon förlossningen o förklarade hur det såg ut och hur livmodern såg ut. De tyckte allt verkade vara som det skulle.


Så det jag fick till svar var att man kan blöda ibland, utan att det är farligt.
Men att vila är ju bra eftersom det hjälpte sist..och min magkänsla säger också att jág ska vila då det blir såhär.
Sen sa hon även att om 3 veckor ska jag ju på Rul och då kollar de ju upp hur tex moderkakan ligger mm.

Så då kan de kanske se närmare vart blödningen kommer ifrån.


Ja så jag vet ju inte, kanske vilar i onödan..det kanske gör varken till eller från??
Men jag måste ju gå efter vad JAG tycker känns bäst.
Ska ringa min läkare i Norrtälje imorrn å be om att få bli sjukskriven. Jag skulle det sa han i måndags, om jag började blöda igen.


Samt att nu vet jag ju att gulliga Birgitta står på min sida hos FK ;)


Vi var hemma runt 02.30 igen..trodde Johan skulle somna bakom ratten..han har ju mkt att tänka på nu, sin mamma också   
Det var förövrigt en blodförgiftning hon åkt på, cysta på ena njuren, dålig bukspottskörtel..ja ni hör :(
Så hon ligger kvar på sjukhuset men är nu vaken..men väldigt svag.

En liten uppdatering....

Ovido - Quiz & Flashcards