Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Kalas med nära o kära

Av bidrottning - 30 maj 2011 09:51

Medans vi sitter här o väntar på mormor så tänkte jag skriva lite om lördagens kalas, vi har en väldans många kalas i maj-juni, många som fyller år då.

Eftersom Felicia åkte till sin pappa igår o blir där i två veckor nu så firade vi henne i lördags, egentligen fyller hon ju år den 5e juni.


Hasse(Johans pappa) hade ordnat så hennes bästis uppe i Sandviken följde med ner, de har inte träffats sen sportlovet..OJ så glad Felicia blev. De stod länge o kramades i hallen. Så roligt att se deras kompiskärlek mellan varann   
Av Wilma fick hon en teckning o ett jätte fint bokmärke som hon hade köpt i Kina.

Av Hasse fick hon 500 kr insatt som presentkort på köpcentrat Valbo uppe vid Sandviken och sen fick hon också 500 kr i kontanter av honom.

Morfar kom också, vilket var riktigt roligt !! Har inte träffat honom på ett bra tag då han bor i Stockholm nu. Där fick hon pyssel, pengar och en jätte fin lergök.

Även jag fick presenter av honom :) och han fick av oss då han fyllde år igår :) 57 år blev han, min älskade pappa !

(Förövrigt så fick jag ett samtal av honom igår där han skulle tacka för igår och sa att det är såna där dagar som visar att det är värt att leva, han tyckte att det var toppen!!)

Av morbror Simon fick hon en basketkorg och basketboll som hon önskat sig.

Av den andra morbrodern m familj fick hon en super snygg handväska som han köpte på tatueringskryssningen han var på(tror jag lånar den där väskan nån dag);) och pengar även där.

Av mormor fick hon träningsoverallbyxor och en t-shirt, smycke och pyssel och moster Diana hade köpt shorts och tröja.

Av mig o Johan fick hon en fredagsmysskål, pyssel, dvd(dum o dummare) och smådjur som hon är tokig i..kommer inte på nu vad de heter..zuzupets eller nåt sånt :)

Ja tjejen blev nöjd iaf och det är ju det viktigaste :)


Nu tog jag ett break på några timmar, mormor kom och klockan visade mkt mer än vad jag trodde att den var..jag hade tid hos läkaren ang mitt blodtryck och sen visade jag upp en konstig knöl som jag fått i armhålan, så mamma var hemma med Lovisa.

Ska jag föda fler barn så blir det INTE på Danderyd säger jag bara..läkaren på vårdcentralen skrek rätt ut han med när jag käkar den här medicinen mot bltr när jag ammar, Lovisas hjärtrytm kan gå ner och att hon får låg puls..å jag går ju inte direkt med pulsklocka på henne så jag vill ju inte chansa o fortsätta äta medicinen..för jag vill absolut INTE sluta amma, tycker att det är så mysigt och så blir hon ju beroende utav mig ;) vilket jag tycker om :)
Han tog ett bltr på mig och det visade 122/75 nu, vilket var bra..men dock med medicin då. Men vi bestämde att jag trappar ner nu o slutar helt om några dagar o sen går o tar ett tryck om 4 veckor ca, så får vi se vad det visar då ! Hoppas verkligen jag slipper medicin för annars MÅSTE jag sluta amma :(


Knölen var en fettknöl sa han, ingen farlig knöl. Det var ju tur det..om man nu kan lite på läkarna på den här "cykelverksta'n" Jag litar fan inte på nån längre !!


Äh vet inte vad jag ska skriva mer nu, blir mest svammel så slutar här och tar en kopp kaffe istället medans lillfisan sover :)


Här kommer lite bilder från helgen.

      
Mys med storasyster :) (ser du klänningen och byxorna Malin? :)

    
Mys med farfar               Morfar bygger ihop slottet Felicia fick tillsammans
                                     med Felicia och Wilma.





 
 
Cornelia

Cornelia

30 maj 2011 19:05

Härligt med kalas, en amssa fint fick hon ju oxå :) Åh vilken överaskning sen då, skoj för dem båda!

Jag hoppas ditt bltr håller sig utan tabl nu då, hopplöst att dem gett dig det när det kan drabba Lovisa, inte klokt men man blir ju inte ens förvånad...dagens sjukvård är under all kritik!!!

Fina kort, kul att det passar på den lilla sötisen :)

Kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
sanask77

sanask77

31 maj 2011 11:17

vilka idioter! de visste väl om att du ammade??!
jättefina kort förresten :)

kram kram

http://sanask77.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

2 juni 2011 09:18

Cornelia: Nej sjukvårde är under all kritik!! Jag hade inte den åsikten innan jag råkade ut för allt under graviditeten, men nu liter jag inte alls på dem..jobbigt känsla..för vilka ska man kunna lita på då!?? Om inte dom som ska hjälpa en i "nöd" liksom..

Sandra: Jo de visste ju att jag ammade o jag frågade tom FLERA ggr om jag kunde ta den under amning !! Det är inte klokt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards