Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Ibland blir jag så matt....

Av bidrottning - 20 september 2010 19:29

Jag vete sjutton om Felicia ska få gå på ungdomsgården i veckorna..de har öppet månd, onsd o fred..ja o så söndag.
Men tror hon får nöja sig med fred o sönd ett tag framöver.
Idag cyklade hon dit direkt efter skolan(14.10) med en kompis och så åkte Johan och hämtade henne vid 17.30
Men gud vilken trött o tjurig unge som kom hem..och då hade hon läxa att göra. Det är ju rätt så mkt läxor nu ändå i 4an, som såklart ska gå först !

Så hann hon inte vara hemma länge förrän kompisen ringde och frågade om de skulle leka imorrn, men si det fick hon inte för mamsen..inte med det här humöret ! Hon behöver vila o ta det lugnt imorgon.

Jag tycker personligen att det blir sent för henne att komma hem 17.30..sen hinna med läxa och äta middag och sen vill jag gärna att hon ska hinna med att varva ner också innan sängen kl 20.
Är jag fjantig?

Sen fick hon lov att duscha idag..jag visste att det inte fanns någon badhandduk där inne men tänkte att hon får väl ropa när hon är klar.
Men ut kommer ungen med en handduk virad runt sig..med handduken som legat på golvet som vi burkar ha då vi duschat eftersom det blir lite blött där då.
Ja vad säger man??

Ja hon går iaf och tar av sig handduken och tar en ren, sätter på sig nattkläder och kommer hit till soffan där jag ligger med en filt över mig..å drar av mig filten och tänker använda den själv! Filten som jag hade just då.
Så ja, hon tog ju en annan...

Lite matt blir jag ibland;)
  

 
 
Linda

Linda

20 september 2010 20:59

Du är inte fjantig, du vill bara hennes bästa! Det som hon själv är för ung för att veta... jag har samma krig här varje vecka jag har Johannes ( 2an) men se han får allt leka de dagarna JAG anser att det passar familjen och hans schema för han orkar inte med skolan annars och det blir bara en massa gnäll och det orkar inte JAG med!!! Så det så! Mam rules!

http://lindamariette.blogspot.com

 
Terese

Terese

20 september 2010 22:09

Tycker absolut inte att du är fjantig. Det är ju ganska viktigt att de är pigga för skolan, den går ändå först tycker jag. Man märker ju ganska fort om ens barn påverkas och då funkar det ju inte. Tycker det kan vara bra om hon går fre och sön till att börja med och se hur det funkar.

Hoppas du har haft en bra dag annars!

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Mija

Mija

21 september 2010 09:26

Oj, det är svårt sånt där.
Vet du.
Jag upptäckte en dag att jag har haft samma läggtid i EVIGHETER, DET blev ett uppvaknande för mig själv..

Jag har lagt mina barn (9 och 11) kl. 20 precis som du och det har jag gjort sen typ sexårs.. ;)

Sen plötsligt, jag tror att det var för ett år sen, så upptäckte jag att det kanske är för tidigt?! (det där är ju olika med olika barn förstås, men jag märkte att det blev för tidigt)

Så 20-gränsen flyttades till 20.30 och sen 21.00 och nu har vi 21.00 som sängtid och det fungerar bra. Minsta lägger sig 21. Läser en stund. Somnar ca 21.15 och hon är pigg och glad på morgonen.

Jag upptäckte liksom att jag hade "fastnat" i en tidsram, men barnen växer ju.. ;) Klart de är piggare på kvällarna... (dumma mig som inte tänkte på det..)

Sen hörde jag mig för med andra föräldrar vilken tid DE lägger sina 9 åringar och det visade sig att nästan alla körde samma taktik. Man får uppdatera sig ibland.. ;)

Men mina barn är PRECIS sådär som du beskriver. TJURIGA och TRÖTTA vid 17.30 Därför brukar jag vara snabb med att få i dem nån näring när de kommer hem så blodsockret kommer upp lite..

Det blev en hel bibel det här.
:)

Puss o kram

http://mammamija.blogg.se

 
Ingen bild

Mija

21 september 2010 16:15

Och samma var det med veckopengen, där körde jag också fast.. ;)

Jag har gett min tjugo kronor typ forever.. ha ha, tills sonen sa en dag:

Mamma, borde vi inte få mer i veckopeng?

Så hörde jag mig för lite bland andra föräldrar och så insåg jag att tjugo kronor kanske inte var så mycket i veckopeng till en tolvåring.. ;)

Ibland är man mossig..
(rodnar och ler)

Kram kram

 
Ingen bild

Malin

21 september 2010 17:23

Du är verkligen inte fjantig, jag förstår ditt tänk och tycker det är helt rätt.
Låter som hon kan va en unge med lite humör;)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards