Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Pollykaka

Av bidrottning - 24 oktober 2010 12:07

Du behöver:
1 påse pollykulor
1 st mörk chokladkaka 250 g

175 g smör
3 st ägg
2 dl strösocker
1 dl mjöl

Gör såhär:
1) sätt ugnen på 175 grader

2)Smält smör och choklad tillsammans i ett vattenbad
3)Vispa ihop ägg o socker poröst
4)Rör ner chokladblandningen och därefter mjölet i äggblandningen
5)Rör tills det blir en slät smet
6) Häll i en påse polly, rör försiktigt så de fördelas jämt i smeten
7) Häll smeten i en rund form med löstagbar botten

8)Grädda i mitten utav ugnen, i 175 grader i 30-35 minuter


Servera med en klick grädde till !

 
(Fotot togs av dottern, får skylla på det när bilden blev som den blev;)

 
 
Ingen bild

Malin

24 oktober 2010 18:05

Denna låter god, jag är ju ett stort fan av choklad :)
Har du mörk eller ljus Polly?

Ha en bra kväll på dej nu gumman!
Kram kram!

 
Anna

Anna

24 oktober 2010 21:02

Det där låter mumma det! :).....Svar på dina frågor: drack ingen sockerlösning i v 28, mitt blodsocker o blodtryck låg jättebra hela tiden!
Njej, jag har inte kostaterad fibro. Min mamma har det och jag följer tätt i hennes fotspår med liknande symptom. Du o jag har "pratat" om det förut så du är inte fel ute! :)
Kort kommer!! Han växer så det knakar, blev ju en månad i fredags oxå! :O Måste försöka få till en fungerande dator på kort-fronten bara!! Hoppas du har haft en fin helg!? KRAM

http://septemberbebis.blogg.se

 
Terese

Terese

25 oktober 2010 15:49

Åh den där verkade ju himla god, kanske ska ta och göra när jag fyller år? Hur blir den, lite seg i konsistensen eller?

Nä det visste jag absolut inte att det är sådana regler för namnen nu. När man tänker efter så brukar ju oftast andranamnet komma först. Alla i den här familjen har ju det i alla fall, men med Milla Linnea blev det ju faktiskt inte så eftersom det inte riktigt passade :-D Vilken tur vi har då! :-)

Fast jag tycker att Lovisa Signe Wessling passade ganska bra ändå!

Här är det fortfaraden huvudvärk, försökte få Filippa att inte åka på handbollen men hon ska envisas med att åka och man måste vara där nere och titta också. Inte så lätt när man har Vilmer har med sig, man får springa benen av sig då eftersom han gärna vill ut på plan han också!

Kramen

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards