Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Fredag idag igen !

Av bidrottning - 29 oktober 2010 09:32

Herre gud, jag tycker inte att det är annat än måndag och fredag.
Trots att jag inte gör ett skit så går veckorna väldigt fort ! Även om dagen ibland när den pågår känns seg så när jag väl ser tillbaka på veckan så känns det som att den sprungit fram...ja ja :)

Ni som har mig som vän på facebook vet ju redan detta, men igår gick min älskade svärmor bort. Det var ju väntat, organ efter organ hade ju lagt av och livsuppehållande hjälpmedel hade ju tagits bort sen 2 dagar tillbaka.
Så vi visste ju vilken väg det skulle gå.
Svärfar satt hos henne dag som natt    Men så igår vid 10.30 tiden hade han märkt att hon började bli lite blå..sen att det blev långt mellan andetagen..så kl 11 gick hon vidare. Bort från värk som hon haft sen 30 år tillbaka.
MS är ingen sjukdom man önskar sin värsta fiende !!

Vi var ledsna igår, alla..Men samtidigt en lättnad, för alla. Eftersom vi visste att hon inte skulle klara detta. Svärfar låter mkt lugnare nu och kan koppla av äntligen.
Nu är det såklart mycket bestyr med begravning och så, det vill man ju gärna få gjort så fort som möjligt.
Så därför kommer Felicia till oss redan ikväll, så åker vi upp till Sandviken imorgon fm och stannar där tills på tisdag. Felicia har lov nästa vecka så det passar ju bra, då får hon träffa kompisarna där uppe också :)

Ikväll ska de ha klassfest och Johan ska hjälpa till där. Han ska bland annat agera spöke i skogen då de ska gå nån slags runda :) sen ska de äta tillsammans och dansa såklart ;)
Mellan kl 18-21 håller det på, ska bli skoj att höra sen hur dom hade det :)
Att Felicia bara tillåter någon av oss att vara med på en sån tillställning är stort !! Hon skäms nämligen något fruktansvärt över allt som heter föräldrar just nu..men Johan fick OK att vara med :) då är det bara att hugga halmstrå't på en gång !  

Förövrigt så ska jag dela med mig utav en knäpp ide jag har just nu...
Jag tror på ett liv efter döden, det blir absolut inte bara svart och inget mer. Efter allt vad livet här på jorden innebär så är jag övertygad om att "gud" hade bättre fantasi än så :D
Lisbet hann aldrig komma och se hur vi bor här i Edebo, som jag förövrigt NU tror att hon har gjort, jag tror hon är runt oss. Är det några hon skulle hälsa på så är det oss  Igår när jag satt och bajsade;) på toan så sa jag högt för mig själv, kände att jag måste "Lisbet, du kan väl gå ut nu, gillar inte att du ser  mig när jag bajsar" Haha..jag är knäpp va? Enligt Johan är jag helt sjuk !!
Men ärligt, nu kan hon se oss i allt vi gör !! Nu gäller det att skärpa sig så svärmor fortsätter att tycka om mig lika mycket som hon gjort tidigare :)

sen att jag har haft besök av framförallt mormor några gånger kan jag ta en annan gång.


Kramar till er denna fredag !

  

 
 
Ingen bild

Rita

29 oktober 2010 10:14

Hej beklagar sorgen av din svärmor , jag tror också på ett liv efter döden .
jag är ny på denna sida och såg det du skrev och ville skriva en kommentar till dej .
Ha det bra Rita besök mej gärna på min blogg också , womenplace.bloggplatsen.se el mittli75@blogspot.com den sista är det jag har nu får se om jag kommer vara kvar här

 
Terese

Terese

29 oktober 2010 10:48

Det måste vara otroligt skönt för din svärmor som har gått vidare. Nu slipper hon all värk och sånt, svärfar får också nu gå vidare med sitt. Bara begravningen och allt är över så brukar det kännas lite lättare även om saknaden givetvis fortfarande är stor.

Jag tror också på ett liv efter döden. Jag vill i alla fall tro på det för att det både ska kännas lättare när man tänker på sin egen död eller när någon nära anhörig dör.

Så F skäms över sina föräldrar nu? Hihi...väntar bara på att min F också ska bli sådan :-D Ännu roligare då att retas lite.. ;-) Hoppas hon får det skoj på klassfesten!

Glömde skriva i min gamla blogg till dig. Jag har pratat med mamma, det gjorde jag då efter jag och Niklas hade gift oss och hon inte pratade med mig på flera veckor då hon var besviken för att hon inte hade fått vara med på bröllopet. Då tog jag upp med henne hur jag kände och att jag ville att vi skulle ha mer kontakt. Det verkade som hon i den stunden förstod vad jag menade. Men tyvärr har det ju inte blivit så mycket bättre efter det och det är ändå snart 5 år sedan! Jag tycker jag har gjort mitt nu, nu är det upp till mina föräldrar hur dom vill ha sin relation till mig.

Att mamma är sur över min relation till svärföräldrarna och deras nära relation till barnen är ju inte mitt fel. Hon borde tänka på varför min relation med svärföräldrarna är som den är. De bryr sig och de vill träffa oss och barnen ofta.

Stora kramar till er!

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

29 oktober 2010 22:02

Ja, jag kan bara åter igen beklaga sorgen, så ledsamt fastän att man som sagt då iaf kan se det hela som en tröst. Vad hon måste lidit den stackaren!

Hur hade dem det nu ikväll då? Hon och Johan kommer himla bra överens va? Snäll han är som ställer up :)

Jag tror stenhårt på det där med ett sorts liv efter döden! Är alltså helt övertygad om att din svärmor ser en massa, även den lilla flickan sen då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards