Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Praktfylla & förlossningen

Av bidrottning - 3 januari 2011 09:24

Sen i lördags em har jag haft en riktig yrsel!

Det kom helt plötsligt då jag satt här i soffan..allt bara snörrade runt runt..riktigt obehagligt.

Jag fick lov att lägga mig ner och det försvann lika fort som det kom.

Men efteråt har jag känt mig allmänt lullig, lite småfull sådär.

Behövt konsentrera ögonen riktigt för att titta på ett speciellt föremål tex...det enda som hjälpt är att ligga ner.

Men igår kväll fick jag nog !! Sen så har jag ju havandeskapsförgiftning i bakhuvudet sen läkaren skrämde upp mig, så jag ringde in till förlossningen.

de tog mig verkligen på allvar och tyckte jag skulle komma in.

Så vid 16.30 igår bar det in till Danderyd..

Bland det första jag hörde när vi kom in var en bebis första skrik  riktigt mysigt
Strax därefter en mammas kraft o styrka i en krystvärk...inte lika mysigt ;)

 

Jag fick en riktig koll och det känns skönt !

Blodtryck, lämnade urinprov, blodprov och en läkare som klämde o tryckte på magen. Ja sen tog de hjärtljuden på bebban också..

De tog 3 rör med blod och jag måste säga att barnmorskan som tog det var värdelös!! Det brukar aldrig vara problem att ta på mig, hon fick ta på 3 ställen!

Men hon var trevlig, så det övervägde :)

De blodproven skulle ge minsta signal på havandeskapsförgiftning...

 

Vi fick vänta nån timme på de proven..innan hade vi fått reda på att det som visade nåt var att jag hade en 1a på proteinet..jag fick förklarat för mig att det inte behövde betyda nåt då man lättare släpper igenom äggvita då man är gravid men att det aldrig ska överskrida 1.

 

När väl proven kom kunde jag andas ut! De visade helt perfekt ! Läkaren såg riktigt lycklig ut :)

Men hon var lite sur på min BM som inte tagit nå urinprov sen v 12, på inskrivningen. Så de skulle skriva i min journal att det skulle göras varje gång nu.

 

Ja så såg min eftermiddag och kväll ut ! Vi var hemma runt 22 ungefär.

Hur såg er kväll ut? :)

 

Idag är det ett besök hos en annan läkare..ska jag börja med ångest/oro/depression medicin eller ej?? Ja det är frågan !!

Jag lider utav mkt sånt just nu men vill inte äta med bebban i magen, hela kroppen skriker NEJ !
Svårt..nästan omöjligt val !


Bebbans hjärtljud igår :)

  

 
 
Terese

Terese

3 januari 2011 12:29

Vad jobbigt med yrseln och illamåendet. Bra att du ringde och fick komma in, känns mycket lättare att få reda på att det inte är något farligt och som tur var var det ju inte det. De får nog hålla koll på dig så att du inte utvecklar HF, med tanke på ditt bltr och proteinet i urinen nu också.

Min värk i övre delen av magen har jag faktiskt läst att man då kan ha HF. Får väl ta och ringa bm om det inte går över. Skulle ha varit iväg och tagit massa prover idag men det blev inget av det för mamma ringde och talade om att pappa fått en hjärtinfarkt och var på väg in till sjukhuset. Sitter nu här och väntar på att mamma ska höra av sig så jag får veta hur det går med honom!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ellen

Ellen

3 januari 2011 12:55

Så skönt Linda att det inte var något fel!! =) Men alltid bra att det tas på allvar och kollas upp. Håller tummarna att du slipper medicin så länge du är gravid, och hoppas det finns någon annan hjälp att få istället. Förstår definitivt varför du inte vill. Kram kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Terese

Terese

3 januari 2011 22:52

Nu äntligen har jag landat och det känns lite bättre. Har varit in och hälsat på pappa. Han mår ganska bra just nu. Turligt nog kom han in väldigt snabbt till sjukhuset och det räddade hans liv. Fy, vilken dag alltså. Han som var här igår. Tänk var fort saker och ting bara förändras sådär!

Hur gick det för dig hos läkaren? Blev det någon medicinering eller tyckte han inte det behövdes?

Hoppas allt är okej med dig.

Kramar i massor

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

4 januari 2011 11:02

Hej vännen!
Har läst ikapp här nu och en hel del har såklart hänt...Hur mår du idag?
Jag hoppas det gick bra hos läkaren, förstår din kluvenhet ang tabl men vad gör man?

Kraaam till dig!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards