Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

BM-besök

Av bidrottning - 10 januari 2011 16:52

Jahopp, idag är karln åter tillbaka på jobbet, Felicias sista dag på jullovet.

Inatt sov jag som en påse skit igen, ont i ryggen o magen hur jag än ligger...riktigt drygt börjar detta bli !

I förmiddags kände jag mig ok, Felicia följde idag med till BM så hon fick lyssna på hjärtat :) en o annan spark hörde hon också.

Allt såg bra ut iaf och proteinet som visade sig som en +1 inne på förlossningen i söndags syntes det bara spår utav nu*toppen*


Magmåttet visade på 32 så jag följer den övre kurvan till punkt o pricka.


Jag frågade även henne om de här mensvärkarna o molande känslan jag har titt som tätt, men det var normalt enligt henne. Kroppens sätt att förbereda sig på.

Å så länge de går över med alvedon, värmekudde osv så är det ingen fara.

Jobbigt som tusan ändå!


Nu i eftermiddags så började jag känna mig fryssen igen, huvudvärk, blev dålig i magen och magknip. Jag vill bara bli pigg från detta nu, yoghurt börjar jag tröttna lite på kan jag säga ;)

Å nu känner jag mig så slut så orkar inte ha nån mat klar tills JOhan kommer hem heller, det gillar jag inte ! Vill ju att han ska slippa ställa sig vid spisen som varit igång sen 04.30..men jag pallar bara inte !

Det blir tidig kväller ikväll känns det som..fast jag skulle ju vilja se Familjen Annorlunda.


 
 
Cornelia

Cornelia

10 januari 2011 19:32

Roligt för tösen din att följa med idag, var allt uppskattat kan jag tro :)
Skönt att allt är bra, aså glad för din/er skull!

Men så jobbigt du ändå har det, önskar jag kunde hjälpa dig. Det är så jobbigt att känna sig sådär slut hela tiden men vad gör man egentligen? Vi får väl helt nekelt leva på hoppet och att det snart blir bra igen :)

Tack för din peppande kommentar, du är lika go och omtänksam som vanligt :)

Ha nu en lugn och skön kväll på dig, hoppas du får en bättre natt.
Kramar i massor!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Terese

Terese

10 januari 2011 21:41

Vad kul för dottern att få följa med till bm och lyssna på bebisen! Skönt att allt såg bra ut. Känner igen det där med molvärk, har jag också men faktiskt inte lika mycket som jag hade med Vilmer. Då hade jag grymt mycket men det var bara vanliga sammandragningar och förvärkar. Inte farligt, men nog så jobbigt! Och visst känner jag även igen jobbiga nätter. Man vet inte hur man ska ligga för det gör ont hur man än ligger. Kan du ligga på rygg? Det kan absolut inte jag, då får jag knappt någon luft och jag får sammandragningar direkt.

Jag hoppas du känner dig piggare snart, det tar ju lite tid att återhämta sig efter en magsjuka och speciellt när man är gravid också skulle jag tro.

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

11 januari 2011 10:59

Det känns lite bättre i magen nu, men känner fortfarande av det. Speciellt på kvällarna. Då är magen stenhård nästan hela tiden och det trycker i övre delen. Men det är väl kanske att bebisen trycker på så mycket uppåt mot revbenen så tarmarna inte klarar av att jobba så bra. Det är inte enkelt att sitta ordentligt eller luta sig lite framåt nu då bebisen ligger så högt upp. Känns som den liksom sträcker på sig och tar spjän mot revbenen!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

11 januari 2011 13:06

Tack för din kommentar gumman, jag vet att du gärna hade varit med på rättegången men du är ju ändå ett fint stöd för mig vet du <3
Kram kram

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards