Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

TröÖtT!!

Av bidrottning - 17 januari 2011 08:52

Godmorgon, måndag igen då!
Här visade temrometern i bilen imorse +5 grader, underbart enligt mig! Gör inget att lite snö smälter, helst det på taket. Men allt är nästan borta nu :)

Det värsta är att det blir sån isgata! Skridskorna PÅ innan man går ut!
Vi har en rätt lång uppfart, det gällde att hålla tungan rätt i mun, bilen halkade hit o dit o ville ju INTE hamna i en snödriva. Men det gick bra ! :)

 

Inatt var ingen bra natt..först var det stört omöjligt att somna..sen hittade jag ingen ställning som passade..efter ett tag började ryggen o magen mola..ja förvärkar har jag hört att det är. Riktigt drygt, efter nån timme gick jag upp o tog ett par alvedon, då somnade jag rätt så snabbt! Men dock lite väl sent, klockan var väl runt 02, å så ringde klockan 06.30


Felicia valde att stanna här några dagar till så det var bara att gå upp och köra henne till skolan.

Men sen ska jag inte göra mycket idag vilket är skönt!
Ett MÅSTE är att fixa mer halsbrännetabletter för det är sluut! Så nu får jag gå på samarin tills jag har ork att åka...


Nu sparkar bebis på bra i magen, men det märks att det har blivit trängre, för det är mer buffar nu och jag känner inte av henne lika ofta.

Ska bli så intressant med UL på måndag igen, se hur stor hon är :) Nog tror jag hon ligger lite över normalvärdet allt.


För övrigt så har jag blivit kär i den här sänghimmeln, vill bara HA!
Visst skulle den vara fin över spjälsängen? :)

  


På återseende!


 
 
gravid ängla och jordebarnsmamma

gravid ängla och jordebarnsmamma

17 januari 2011 12:32

Hej, tack för kommentaren om väskan.
Jag tror det nog beror på vart man hänger den, hon på bilden hade ju nån väska bakom med.
Kanske man kan hänga den vid sidan av, som en del mindre skip hop sadle bags? Det måste ju vara de minsta bekymret hoppas jag och att den inte kastar massor hit o dit :-)

http://bambinidolce.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

17 januari 2011 15:41

Ja det är så trevligt att se och märka hur det töar, men som sagt det där med isbanor är ju lagon kul. Jisses så halt det är, jag är oxå skraj med mina kryckor och allt men jag har klarat mig hitills iaf :)
Har kommit på att sågspån är perfekt att slänga på gångarna kring huset, tips från coachen :)

Jobbig natt du fick, jag fick detsamma men uppskattar ändå din fina omtanke, syftar på din kommentar, du är bara för go, du vet det va? :)

Sänghimmeln var så fin så jag förstår dig där, jag har alltid älskat det och hade det själv förut :)

Ha en fortsatt bra måndag på dej gumman!
Kramar i massor

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Terese

Terese

17 januari 2011 21:56

Usch för sådana där nätter. Vi kan ju trösta oss med att vi har det så båda två nu, så himla jobbigt att inte kunna ligga hur man vill. Det trycker och gör ont överallt. Jag hoppas natten blir bättre för dig, om inte. Passa på att vila och sov lite under dagarna. Det gör mycket!

Spännande med ul nästa måndag! :-) Sänghimmeln var verkligen fin, den skulle nog passa bra över spjälsängen!

Kram på dig vännen

http://teresedenrara.blogg.se

 
gravid ängla och jordebarnsmamma

gravid ängla och jordebarnsmamma

18 januari 2011 08:30

Hej, Jo det är förlossningen som skall diskuteras, iom tidigare komplikationer osv.
Hur som haver får jag inte gå för länge över tiden oavsett iom litet bäcken, men vi får se vad som händer under samtalets gång. Lär antagligen blogga om det sen idag någon gång.
:-)

http://bambinidolce.blogg.se

 
Monica

Monica

18 januari 2011 12:39

Hoppas verkligen att snön smälter bort, några dagars plussgrader hade ju därför varit perfekt. Men halkan däremot vill man ju helst slippa. Är så himla trött på snön. Tyvärr så tror jag att vintervädret är här för att stanna många många veckor till. Snyft.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

19 januari 2011 08:49

Ja, det skär verkligen i hjärtat när ens barn uttrycker en så stark längtan efter att vara hemma med en... Jag vet ju att hon har det bra på förskolan, och på eftermiddagarna brukar hon säga vad de gjort och att hon har haft det bra, så det är kanske nån separationsfas också. Men vi får se vad de säger i em.

Kram!

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Terese

Terese

19 januari 2011 12:11

Tack vännen! Vad jag har förstått så räknar de föräldrapenningen på årsinkomst och SGI, men är inte helt säker. Min föräldrapenning har i alla fall räknats på min SGI. Men gå in på FK och läs om det, borde ju stå där under "föräldrar".

Det gick bara bra hos jobbcoachen, vi gick bara genom lite saker som vi har pratat om under de här månaderna jag har haft henne. Det är ju slut med samarbetet med coachen nu.

Hoppas du får en bra dag. Själv ska jag bara ta det lugnt idag, blev ju ganska intensivt igår :-)

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards