Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Vårkänslor

Av bidrottning - 19 januari 2011 13:04

Idag skiner solen här, från en klarblå himmel, det är inte annat än att jag känner av lite vårkänslor  Även fast minusgraderna hade kommit tillbaka imorse, men termometern visade -3 så det är överkomligt!

Det mesta utav snön har smält på taken, lite kvar på stallet bara, det är så skönt för jag blir så nojjig när det är drivor på taken..å så ska Johan upp där o skotta..nej gillar inte.


Annars då?

Trött, tröttare tröttast!!

Jag förstår inte! Orkar tamesjutton ingenting, o gör jag nåt så kommer det där dova illamåendet. Tror jag har endel fibro i kroppen nu med så det spär väl på antar jag.

Igår var jag in till psykologen och hon tyckte nog jag var skit trist! HAaha!

Jag hade sovit ungefär 3 timmar på natten innan så jag svarade mest JA och NEJ på hennes frågor..var så trött så jag var helt vimmelkantig!! Jag var ingen bra bilförare den dagen tror jag.

Nu ska jag träffa henne 1 gång/månad, känner inte att jag behöver mera. Imorgon börjar KBT-gruppen mot panikångest också, så jag kommer ha fullt upp med den.


Idag åker Felicia till sin pappa efter skolan, hon stannade här några extra dagar men det känns ju alltid lite extra trist då hon ska åka dit..tårarna rann när hon hade stängt bildörren imorse och jag åkte ifrån skolan..även fast jag vet att jag får träffa henne på söndag igen.

Å vi har haft såhär i snart 8 år! Jag kommer aldrig vänja mig vid detta.


Något som känns kul är att hon börjar se fram emot att bebisen ska komma nu :) Tidigare har hon varit lite anti, eftersom hon har fått 3 syskon hos sin pappa i rätt så rask takt så har hon tyckt det har varit skönt att vara ensam här, men nu börjar det ändras. Hon ville vara med sen o fixa med bebiskläderna o så:)


Imorgon kommer min snälla mamma hit. Hon vet hur dåligt jag mår över att inte kunna städa ordentligt..ja jag vet, jag är sjuk i huvudet som hänger upp mig på såna saker!! För det är ju inte så att Johan inte städar, det gör han!! Men det där grundliga, som att skura riktigt..ja ni vet, kvinnor är ju annorlunda där ;)
Då ringde hon iaf i förra veckan och frågade om jag ville att hon skulle ta semester torsd-fred för att komma hit och göra lite såna grejjer..jag sa såklart nej! Ta semester för min skull, för en sån sak..men hon stod på sig..så javisst!

Hon har väl sett på mig hur trött jag är med..så då får jag lite sällskap här hemma i slutet av veckan:)

Nej, annars har jag inte så mkt att berätta..5 dagar kvar tills vi får se vår lilla pluttfia igen! Ska på UL på måndag :) Spännande! Jag såg en tjejs ul-bilder, som hade varit in i samma vecka o vilken skillnad på bilder! Det VAR ju en bebis där inne!! :D ska bli intressant att se hur stor hon är.


Nu ska jag äta lite fil o flingor(standard för mig) o sen förbereda middagen för ikväll, Ost & Skinkpaj blir det. Å istället för att stå i eftermiddag då jag är dödstrött o mår illa så kan jag ju göra den nu :) smarting jag är va? ;)


Fy vilket svammel!! Skrev jag nåt vettigt??



  

 
 
Cornelia

Cornelia

19 januari 2011 15:09

Jag blev glad av att få läsa ang dina vårkänslor, det är ju liksom ett tecken på att det artar sig och du vet ju hur jag med längtar efter våren!

Jag tycker då inte att det är märkligt alls att du är super trött, vet ju att dina nätter heller inte är de bästa så. Men visst är det jobbigt att inte ha nån ork!

Snäll din mamma är, vad skulle vi egentligen gjort utan våra mammor? Hemska tanke!
Du ska se att du blir lite piggare nu när hon är hos dig, du slipper ju reta dig på det där du egentligen bara vill göra själv.

Jag kan bara tänka mig hur det är att lämna Felicia sådär, fastän du gjort det många ggr förr vänjer man nog aldrig sig.
Kul att även hon längtar efter sin lillasyster nu!

Hoppas pajen samkar, här blir det endast rån och skorpor men det har gått vägen hitills så är så glad!

Ha en bra kväll gumman!
Och förresten, nej har inte fått nåt datum för rättegången än men ska snart träffa min advokat och sådär. Skum känsla men som sagt, vill bara ha slutet!
Kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

20 januari 2011 12:01

Jag kan tänka mig hur du har det med din rädsla där Linda, menade inte att lixom på nåt vis förlöjliga alla rädslor som finns genom mitt sätt att påstå dem vara nojjiga men endel av mina ser jag som så. Sen blir ju endel rädslor ren fobi vilket du ju faktiskt har så inte är det nåt att skratta åt, de som gör det vet väl bara inte annat antar jag.
Ja tänk vad konstigt ändå att EN människa kan ge en annan så mycket rädsla...Sorgligt är ordet!

Inte tror du väl att jag endast sörplar i mig kaffe nu, haha :P Vi har världens godaste vatten i just den hålan där jag bor så jag dricker en massa utav det nu, poäng till mig där va? ;)

Hoppas städningen går bra idag och du, ta nu du det lugnt!
Kram kram!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

21 januari 2011 13:30

Kram!

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Terese

Terese

23 januari 2011 00:03

Åh vilken underbar mamma du har! Hoppas du kommer känna dig lite piggare snart, det är inte kul att gå runt och vara som en zombie hela tiden. Hur har det varit på KBT-gruppen? Känns det som den kommer ge dig något? Hur ofta träffas ni?

Förstår att det är jobbigt när Felicia åker iväg, det är nog sånt som man aldrig vänjer sig vid. Men imorgon kommer hon till dig igen! :-D

Ha det bra gumman.

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards