Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

En liten sjukling...

Av bidrottning - 28 januari 2011 14:45

Första gången..på ja, vad kan det vara..inte har hon varit sjuk sen hon började 4an iaf..så det är ett bra tag sen. Ja det är Felicia jag pratar om alltså.

Igår när hon kom hem från skolan så var hon riktigt blek och frös som bara den..hon är en sån som aldrig kan erkänna att hon känner sig dålig, fått efter morfar antar jag.

Visst det är väl bra men ibland måste man inse!!

Men inte erkände hon det inte, även fast man som mamma ser sånt där plättlätt
Runt 18.30 igår frågade hon om hon fick gå o vila lite på vår säng, som heller aldrig händer. Efter 5 röda så sov hon ju, när jag sen väckte henne så hade hon feber, så då bestämde jag att hon skulle bli hemma från skolan idag. Det var ju inte populärt, det värsta hon vet, hon gillar inte att missa saker som de gör där.

Men en dag händer det inte så mkt på.

Idag när hon vaknade så hade hade hon ingen feber, bara den där envisa hostan.

Hon var även bjuden på tjejmiddag ikväll så visst förstår jag att hon inte är glad..men såhär blir det ibland. Imorrn är det ett annat party hon är bjuden på, får hoppas hon kan gå på det istället !

Just nu tittar vi på Julfritt, en skön slappfilm.

  
Skönt med fredag, då får jag/vi har Johan hemma i 2 dagar. Han har förresten bytt arbetsort nu, så istället för att ha 10 mil till jobbet enkel resa så har han 4:) Det är stor skillnad för honom, hoppas han får bli kvar där ett bra tag!


Ikväll ska vi äta min favvorätt..pommes,bea,lövbiff o fetasallad :D

I just lööve it!

Sen tänkte vi göra en lite nyttigare variant till Let's Dance..då blir det fruktsallad o glass. Men imorrn åker nog chipsen fram ;D det kan ju inte gå en helg utan chips för bövelen!! Även om inte jag äter speciellt mkt nu för tiden..pga min berömda heartburn ...


imorrn skulle jag,mamma o syrran ha åkt till Ikea, men när mitt blodtryck nu beter sig som det gör så tyckte jag att det kändes dumt att åka dit så jag har skrivit en lista idag på det sista som behövs, så får min käre mor köpa det imorrn. Idag vek Felicia o jag in bebiskläderna i byrån och sen har jag tvättat det sista. Har beställt några fler amningsbehåar också, så snart är jag beredd :)


Här kommer ett kort på magen, sett från mitt håll :) taget igår. Idag är vi i vecka 33+0
  
Hoppas ni får en riktigt trevlig fredagskväll  

 
 
Cornelia

Cornelia

28 januari 2011 17:49

Hoppas hon kan gå imorgon då ist, stackaren! Jobbigt att va sjuk såklart och sen att missa massa kul oxå på köpet. Det där med att inte erkänna sig sjuk känner jag nog allt igen, fast bara lite :P

Skönt att Johan har nämre, gör ju mycket såklart!
Låter som en skön helg, precis vad du behöver ju :)
Vilken fin mage och vilken fin färg du har på tröjan din eller avdd et nu är ;) Me like pink! ;)

Önskar dig en fin helg gumman!
Kramar

http://www.anglavingarohappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

28 januari 2011 18:18

SV: Du, backa lite här nu vännen, jag syftade ju på att hon förhoppningsvis kommer iväg på det där partyt imorn så vet inte riktigt vem av oss som är mest förvirrad haha :P

Ja man får låg kroppstemp av struman, beroende vilken variant man då har så gissa att jag är en frusen en! Haha fick en syn framför mig när din bror yrar omkring, hihi :)Nej du har så rätt så, jag brukar inte bli så värst påverkad av feber jag inte.

Jaha det var ett nattlinne, var nästan säker på att det var en tunika jag ;)

Kram på dej!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

28 januari 2011 20:40

Nä stackaren! Hoppas det går över fort.

Och vilken gullig magbild! Sån måste jag också komma ihåg att ta medan tid är.

Kram och trevlig helg!

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Terese

Terese

29 januari 2011 09:27

Hoppas hon mår bättre idag F så hon kan gå på partyt. Vad skönt att Johan fått en ny arbetsort, slippa resa så långt. Det gör mycket det.

Ni verkade ha en mysig fredag, hoppas ni får en lika bra lördag också!

Kram (ps.Jättefin mage!)

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards