Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Sjukhusbesöket igår

Av bidrottning - 2 februari 2011 09:04

Läkarbesöket igår på DS gick ok!
Ingen havandeskapsförgifting, vilket är det viktigaste! Blodproverna visade fortfarande perfa :)

Blodtrycket var lägre, 165/90, men ändå för högt så de dubblade på dosen med Trandate. Tur jag hade mamsen med mig ;) för läkaren frågade.."Jaha, hur mår du annars då?" Jo bra! Säger jag. Det är väl inte bra! Säger mamma..haha!

Ta nu upp om halsbrännan du har, du kan ju för sjutton inte ens äta!

jaha..jaaa..halsbränna har jag ju o så berättade jag hur den var. Å så tyckte ju läkaren absolut inte att jag skulle behöva gå så hon sa att jag kunde köpa Losec, fanns receptfritt. Ska ta en tablett, 20mg till kvällen, tog en igår och har inte känt ett dyft av brännan sen dess!! Sov som en prinsessa! Banalt kan tyckas, men har man haft en riktig jävla halsbränna så förstår man min känsla!! Hoppas det håller i sig nu under resten utav graviditeten.

 

Jag försöker få tag på BM nu, för jag har tid hos henne på måndag men läkaren tyckte jag ska dit på fredag o ta utinprov o ett tryck, de vill ju hålla täta koller på detta nu.

 

Jo just ja, jag hade mellan en 1-2 på urinet också, att jag läcker äggvita alltså..men det vet jag att jag gjorde med Felicia också.

Å så har jag ju flytningar som Niagarafallet också :S så det kan ju vara därför.

 

Nästa UL blir om två veckor, de skulle skicka hem en tid.

 

Nu är det dags för frulle här! Te och nybakt bröd blir det..med lite skinka, ost o gruka på:) Fin start på en solig o härlig dag!

 
 
Terese

Terese

2 februari 2011 10:35

Så härligt att det såg bra ut och vad bra att halsbrännan blev bättre av Losec. Du ser, det blir bara bättre nu! :-D

Mmm...gott med nybakt bröd!

Hoppas du får en okej dag.

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

2 februari 2011 10:35

Åh så glad jag blir för din skull Linda :)
Jag förstår din lyckokänsla ang detta och vilken tur att din mamma var med då, det vet du väl, att man ska säga som det är hos doktorn! Fy på dig! :P

Bara att du fått sova så bra gör ju enormt mycket på ens krafter men ta det nu ändå lite lugnt vet jag...:)

Kram på dej!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

2 februari 2011 14:58

Men "jag sa ju det"! ;) omeprazol rockar järnet!

Hoppas värdena fortsätter se bra ut, det är ju inte alls långt kvar nu ('även om det känns som en evighet)

http://minbebis.com/blogg/langtan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards