Miss bidrottning

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av bidrottning - 2 februari 2011 16:55

Fick för mig att hyra film idag..& vilken film sen! Inget för en gravid, hormonstin kvinna   

Jag vet inte NÄR jag grät så mkt till en film sist..sen den där filmen med Julia Roberts tror jag, som tar hand om en aidssjuk man som hon sen blir kär i..vad den nu heter??

Ja efter filmen, då jag gick på toa såg jag knappt mina ögon, så svullna, som springor bara..haha

Tur jag var ensam hemma! Å det var riktigt skönt att tömma depåerna..hehe

  

Handling

John Tyree (Channing Tatum)är soldat i amerikanska armén men har permission över sommaren. Han är då hemma där han bor med sin lite udda pappa. Han träffar Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried), de blir snabbt förälskade och upplever två underbara veckor. Men därefter måste John ut i tjänst igen och Savannah tillbaka till skolan. De är borta från varann i ett år, men de skriver hela tiden brev till varandra.

Efter den 11 september 2001 förändras mycket och John känner sig tvungen att stanna i armén, vilket innebär ytterligare två år ifrån Savannah. Efter en tid utan brev från Savannah får han en dag ett brev där hon berättar att hon träffat någon annan och redan förlovat sig. John stannar då ytterligare några år i armén, men blir hemskickad till USA då hans pappa blir sjuk. Han träffar Savannah och gamla sår rivs upp igen. John måste därefter fatta ett oerhört svårt beslut.

Av bidrottning - 2 februari 2011 11:57

Jag tänkte dela med mig utav ett recept som jag nyss läste i Hemmets veckotidning.

Jag tänkte göra den ikväll så vet inte hur den smakar, men den låter god tycker jag! Lätt att göra verkar den också, alltid positivt! :)

Här kommer då receptet!


4 port

700 g potatis

400 g kassler

5 dl matlagningsgrädde

2 msk senap

2 msk senapsfrön

1 knivsudd riven muskot

salt o peppar

50 g riven ost

servering
Blandad sallad

Ugn:200grader

 

Gör så här:

1. Skala och skiva potatisen.Skär kasslern i strimlor.Fördela i en smord form.

2. Blanda grädde,senap,senapsfrön och muskot. Smaka av med salt o peppar. Häll såsen över potatisen och kasslern. Strö över ost. Gratinera mitt i ugnen, ca 45 minuter.



Utlåtande: Helt ok! Men lite smaklöst tycker jag..inte speciellt mkt senapssmak..vitlök hade säkert varit gott att ha haft i.
Glömde såklart att ta en bild :/


Av bidrottning - 2 februari 2011 09:04

Läkarbesöket igår på DS gick ok!
Ingen havandeskapsförgifting, vilket är det viktigaste! Blodproverna visade fortfarande perfa :)

Blodtrycket var lägre, 165/90, men ändå för högt så de dubblade på dosen med Trandate. Tur jag hade mamsen med mig ;) för läkaren frågade.."Jaha, hur mår du annars då?" Jo bra! Säger jag. Det är väl inte bra! Säger mamma..haha!

Ta nu upp om halsbrännan du har, du kan ju för sjutton inte ens äta!

jaha..jaaa..halsbränna har jag ju o så berättade jag hur den var. Å så tyckte ju läkaren absolut inte att jag skulle behöva gå så hon sa att jag kunde köpa Losec, fanns receptfritt. Ska ta en tablett, 20mg till kvällen, tog en igår och har inte känt ett dyft av brännan sen dess!! Sov som en prinsessa! Banalt kan tyckas, men har man haft en riktig jävla halsbränna så förstår man min känsla!! Hoppas det håller i sig nu under resten utav graviditeten.

 

Jag försöker få tag på BM nu, för jag har tid hos henne på måndag men läkaren tyckte jag ska dit på fredag o ta utinprov o ett tryck, de vill ju hålla täta koller på detta nu.

 

Jo just ja, jag hade mellan en 1-2 på urinet också, att jag läcker äggvita alltså..men det vet jag att jag gjorde med Felicia också.

Å så har jag ju flytningar som Niagarafallet också :S så det kan ju vara därför.

 

Nästa UL blir om två veckor, de skulle skicka hem en tid.

 

Nu är det dags för frulle här! Te och nybakt bröd blir det..med lite skinka, ost o gruka på:) Fin start på en solig o härlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards