Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Billigt snacks och intressant pastasås!

Av bidrottning - 5 maj 2010 22:17

Något jag kommer göra till helgen:Skiva el. hyvla potatis tunt och lägg på en plåt. Krydda med salt/peppar/paprikapulver eller grillkrydda (eller annan, i vårat fall, pointsfri krydda) och rosta i ugnen. Behövs ingen olja och resultatet blir att det smakar lite som chips.

Hur bra är inte det liksom?! En potatis har vi ju alla oftast råd med, i points alltså ;)


Ett annat bra tips:
Gör bitar av ett äpple, vänd bitarna i kanel och kardemumma. Kör sedan in de i ugnen på 200 grader, i ca 20 min till bitarna blivit mjuka. Servera med minikeso.
Mums!


Tips är taget från: http://ner40kg.blogg.se/category/recept.html

Smaskig pastasås, 3 points/portion

1 dl milda mat extra 4% (1,5 p)
60 gram lätt skinkost 4 % (1 p)
2 skivor skinka (0,5 p)

Rör ner skinkosten i milda mat extra. Tillsätt salt och peppar efter smak.
Skär skinkan i mindre bitar, häll i bitarna i såsen och värm upp tillsammans.

Hm, hur lång tid tog det att göra? Max fem minuter. HUR enkelt som helst.
Först tänkte jag att två sådana minifettsaker skulle smaka ganska trist, men det blev krämigt, smakrikt och jättegott. Man får ju både grädde, skinka och ost i såsen så det blir ju som sådan där carbonarasås.

Receptet är för en person och det blir väldigt mycket. Vill man göra för fler personer dubblar man ju bara upp det.
Helt klart värt pointsen!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards