Miss bidrottning

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av bidrottning - 21 maj 2010 21:24

Jag har klarat av min födelsedag riktigt fint :)
I och för sig så var det bara pappa, hans sambo o hennes dotter som kom idag, den största prövningen kommer imorgon då Johans pappa, faster o man kommer. Min mamma och mina tre syskon och ena brors sambo och dotter.
Men varför ska det bli svårare då? Jag tänkte bjuda på det jag bjöd på idag, det var riktigt gott ! Kändes lite simpelt först, jag är van vid att ska det bjudas, DÅ jäklar ska det bjudas...om ni förstår?
Vet ni vad jag gjorde?
Jo en fruktsallad på bananer, äpplen, apelsin och vindruvor..en passionsfrukt också.
Till det rörde jag ihop 1 dl havregryn, 1 msk flytande margarin, 1 msk socker och 1 tsk kanel.
Detta rör du i en teflonpanna tills det blir hårt och frasigt. Sen häller du över den röran innan servering precis, på fruktsalladen. Till detta serverade jag vanilj kesella.
Endast 2 pp för havregrynsröran och 1 pp för 1,5pp kesella.

Johans släkt ska vi bjuda på grillat imorgon också, för de åker hemifrån så tidigt och har långt hem. Det blir karre, en stor stor sallad och två såser på turkisk yoghurt. Sen köpte vi även potatissallad till de som vill ha..no no for me:)

Imorse tog jag också en morgon promenad på 7 km igen, kändes riktigt skönt !!

Felicia kom redan idag till oss, då hon vill vara med på firandet här. Men ikväll ringde hennes pappa till henne o sa att hon hade fått en lillebror där, på MIN födelsedag. Tänk, 365 dagar att välja på så väljer den min ;)

Ja ja jag får väl lov att dela med mig.

 

Nu ikväll var Felicia på kalas hos en klasskompis, riktigt stort !! Hon kom hem nu vid 21 tiden.


Nu ska vi snart gå och sova så vi är riktigt pigga imorrn och så får vi hoppas att solen skiner lika fint på självaste pingstafton :)



Sköt om er   

Av bidrottning - 21 maj 2010 11:53

När jag vaknade hade världens bästa älskling plockat blommor från våran trädgård och ställt in, bland annat hägg som han VET att jag tycker doftat ljuvligt..dock lite kattpissdoft har jag märkt då de kommer in, men det gör inget   
Sen hade han även städat badrummet, på morgonen, innan jobbet för han tyckte inte jag skulle behöva göra det på självaste bemärkelsedagen  


Ja jag HAR träffat världens bästa & jag tänker aldrig aldrig släppa honom.
Tack för att du finns i mitt liv älskling, även fast jag kan vara sur, vrång o petig mellan varven hehe
    

Ovido - Quiz & Flashcards