Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Riktigt Riktigt stolt

Av bidrottning - 21 maj 2010 21:24

Jag har klarat av min födelsedag riktigt fint :)
I och för sig så var det bara pappa, hans sambo o hennes dotter som kom idag, den största prövningen kommer imorgon då Johans pappa, faster o man kommer. Min mamma och mina tre syskon och ena brors sambo och dotter.
Men varför ska det bli svårare då? Jag tänkte bjuda på det jag bjöd på idag, det var riktigt gott ! Kändes lite simpelt först, jag är van vid att ska det bjudas, DÅ jäklar ska det bjudas...om ni förstår?
Vet ni vad jag gjorde?
Jo en fruktsallad på bananer, äpplen, apelsin och vindruvor..en passionsfrukt också.
Till det rörde jag ihop 1 dl havregryn, 1 msk flytande margarin, 1 msk socker och 1 tsk kanel.
Detta rör du i en teflonpanna tills det blir hårt och frasigt. Sen häller du över den röran innan servering precis, på fruktsalladen. Till detta serverade jag vanilj kesella.
Endast 2 pp för havregrynsröran och 1 pp för 1,5pp kesella.

Johans släkt ska vi bjuda på grillat imorgon också, för de åker hemifrån så tidigt och har långt hem. Det blir karre, en stor stor sallad och två såser på turkisk yoghurt. Sen köpte vi även potatissallad till de som vill ha..no no for me:)

Imorse tog jag också en morgon promenad på 7 km igen, kändes riktigt skönt !!

Felicia kom redan idag till oss, då hon vill vara med på firandet här. Men ikväll ringde hennes pappa till henne o sa att hon hade fått en lillebror där, på MIN födelsedag. Tänk, 365 dagar att välja på så väljer den min ;)

Ja ja jag får väl lov att dela med mig.

 

Nu ikväll var Felicia på kalas hos en klasskompis, riktigt stort !! Hon kom hem nu vid 21 tiden.


Nu ska vi snart gå och sova så vi är riktigt pigga imorrn och så får vi hoppas att solen skiner lika fint på självaste pingstafton :)



Sköt om er   

 
 
Ingen bild

Malin

22 maj 2010 09:59

Så trevligt och det låter allt annat än simpelt, låter supergott och nåt för mig som älskar frukt så :)
Vad tycker Felicia om att ha blivit storasyster nu då? Tänk som det kan slumpa sig, samma dag som dig o allt.

Ha nu en bra pingstafton min vän.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards