Miss bidrottning

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av bidrottning - 17 maj 2010 19:51

Det blir många inlägg här idag   

Nu är det kväller i Edebo, solstolen är inställd igen så nu blir det inget mer sol för idag. Det hettar på bra nu, som vanligt så smorde jag inte in mig..har alltid varit värdelös på det !!

Mamsen kom med en begagnad gräsklippare idag å det var i grevens tid kan jag säga, jäklar vad gräset växer !! Men nu ikväll klippte Johan iaf, det blev så fint !
Bara trimmern som ska göra sitt nu så är det tipp topp till fredag och helgen då det kommer folk. 
 Jag njuter för varje liten växt som visar sig, det är ju så spännande då det är första våren/sommaren vi bor här. Har iaf hittat en hel del pioner och gullvivor. Både gula och röda.

Jag har lovat Marie att börja med checklistor igen, å jag lovade att börja idag och självklart håller jag mitt ord !!   

Frukost: 1 tallrik mild lätt yoghurt (2pp)
             1 banan (0pp)

             2 st ryvita (2pp)
             2 skivor kokt skinka (1pp)

Mellis: Kaffe (0pp)

           vv kaka(2pp)

Lunch: Kassler med smulpajstäcke (7pp)

          hemmagjord pizzasallad(1pp)

Mellis: TipTop(11pp)

Middag: Gratinerad kyckling med vitlökssås (6pp)

             Klyftpotatis (3pp)
             Fetaostsallad (3pp)  

 

Under hela dagen dricker jag såklart så mkt vatten som möjligt, vilket jag är dålig på.


Jag har rätt så många pp att röra mig med, så därför kan jag sväva ut och köpa en tiptop mitt i veckan *LYX*

38pp av 46 möjliga

 

 


    

Av bidrottning - 17 maj 2010 11:46

En liten datte;) bara !

Måndag=Lindas vägningsdag.
Lingonkärringen är på besök så är SÄKER på att jag hade gått ner mer annars, men men..0,9 visade vågen ner iaf och med det fick jag min ANDRA stjärna idag :)
Endast 3 hg kvar till mitt första delmål, känns verkligen peppande att fixa det nästa vecka. Det blir ju återigen kalas till helgen då det är en viss person som fyller år här lite längre fram i veckan;P


Nu ska jag springa ut igen, strålande   väder här även idag så jag har bestämt att kasta bort alla måsten och tillbringa dagen i den här !


  

Ovido - Quiz & Flashcards