Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

då var det kväller !

Av bidrottning - 17 maj 2010 19:51

Det blir många inlägg här idag   

Nu är det kväller i Edebo, solstolen är inställd igen så nu blir det inget mer sol för idag. Det hettar på bra nu, som vanligt så smorde jag inte in mig..har alltid varit värdelös på det !!

Mamsen kom med en begagnad gräsklippare idag å det var i grevens tid kan jag säga, jäklar vad gräset växer !! Men nu ikväll klippte Johan iaf, det blev så fint !
Bara trimmern som ska göra sitt nu så är det tipp topp till fredag och helgen då det kommer folk. 
 Jag njuter för varje liten växt som visar sig, det är ju så spännande då det är första våren/sommaren vi bor här. Har iaf hittat en hel del pioner och gullvivor. Både gula och röda.

Jag har lovat Marie att börja med checklistor igen, å jag lovade att börja idag och självklart håller jag mitt ord !!   

Frukost: 1 tallrik mild lätt yoghurt (2pp)
             1 banan (0pp)

             2 st ryvita (2pp)
             2 skivor kokt skinka (1pp)

Mellis: Kaffe (0pp)

           vv kaka(2pp)

Lunch: Kassler med smulpajstäcke (7pp)

          hemmagjord pizzasallad(1pp)

Mellis: TipTop(11pp)

Middag: Gratinerad kyckling med vitlökssås (6pp)

             Klyftpotatis (3pp)
             Fetaostsallad (3pp)  

 

Under hela dagen dricker jag såklart så mkt vatten som möjligt, vilket jag är dålig på.


Jag har rätt så många pp att röra mig med, så därför kan jag sväva ut och köpa en tiptop mitt i veckan *LYX*

38pp av 46 möjliga

 

 


    

 
 
Li

Li

17 maj 2010 20:54

Vilka fina gullvivor! tror faktiskt inte jag sett den sorten förr =O)
glass*mm* =O)

http://li-mitt-liv.blogspot.com

 
camilla

camilla

18 maj 2010 09:46

Hej Linda!
Jag håller på att byta blogg......IGEN!
Jag har nu gått över till den sidan som du har här ;) Men jag har en fråga.....Hur fick du bort det där gröna vid typ Länkar,arkiv,kategorier???
Hoppas du förstår vad jag menar ;)
Kram till dig

http://festina-lente.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

18 maj 2010 12:01

Var försiktig med huden och kroppen Linda, smörj in dig! :-)

Jag gräset växer oerhört fort nu, Niklas klippte våran gräsmatta under helgen och den behöver snart klippas igen. Har ni stor gräsmatta? Vi har väldigt stor och tyvärr orkar jag inte alls hjälpa maken med gräset då jag får ont så fort så det blir hans jobb så länge vi inte har en åkgräsklippare. Det skulle faktiskt vara toppen att ha!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Marie

Marie

21 maj 2010 00:42

Åhh roligt :):):)

yoghurt lätt inte så dumt..
och vilken lyx du har med så många pp per dag..
Mina 32 räcker inte långt.. de har tagit slut innan jag ens blivit mätt.. för hålla dom så är det pygmee portioner som gäller.. kanske därför jag HELA tiden misslyckats.. idag, igår o förrgår blev inte bra dagar o i helgen fyller mamma år så då lär det bli åt helvete oxå.. har inte orkat ens fylla i checklistan den här veckan.

Men ser fram emot flera checklistor att kunna ta efter lite av..

http://thewaytomydream.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards