Miss bidrottning

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av bidrottning - 18 maj 2010 13:46

Jag följer en blogg; http://viktinfo.wordpress.com
Den tjejen läser just nu Tjockholmsbibeln av Jonas Gårde.
Ett utav de 20 budorden var så klockren !! Som att jag hade skrivit varenda bokstav, varenda punkt !! Här kommer det:

Fjärde budordet i ”Tjockholmsbibeln” av Jonas Gårde

4. Du är ansvarig
Det finns inte någon metod i hela världen som kan hjälpa dig att gå ner i vikt om du inte först tar ett beslut själv och inser att det är du själv som äger själva problemet.

När det är så att jag har accepterat att problemet finns då är det också så att jag är ansvarig och då är det också samtidigt svårare att inte göra någonting åt det hela.

En bra start kan vara att inse varför jag har hamnat i denna situation men det som egentligen räknas är ändå att jag gör någonting åt den. För att lyckas måste jag vara fullständigt ärlig med vart jag befinner mig i mitt liv och vart jag vill komma. Vi har resurserna och kunskaperna som krävs för att göra de förändringar vi vill uppnå. Det behöver inte vara något magiskt alls för att förändra livet. Kanske är det så att du kan få goda råd av din coach som du valt eller från experter runtomkring men i slutändan kommer det vara man själv som gör förändringen och det kommer stå i proportion till vilket förmåga du har att på ett ärligt sätt inse ansvaret för dig själv.

När jag tänker på detta så känns det som om jag nog aldrig riktigt har accepterat att det verkligen är så att det är jag som äger problemet och att det helt enkelt är så att det är jag som måste göra någonting åt själv problemet. Det känns ju som om det är så att jag verkligen måste inse detta för att det ska hända någonting. Jag vet att det är så att jag kan ha hur många bortförklaringar som helst till att jag inte kan eller inte vill gå ner i vikt, men längst därinne så vet jag att jag inte mår bra av det hela och att jag skulle må bättre av att gå ner i vikt. Varför gör jag då inte detta – det är ju det som är så himla dumt.

Jag har nu bestämt mig för att jag ska ta på mig detta ansvar och även om det kommer att ta tid så är det så att jag ska gå ner i vikt och jag ska klara det. Jag har tagit tag i själva ansvaret och inte någon annan än jag själv äger problemet och ansvara för det. Jag tror att det är detta som också gör att jag själv känner att jag inte vill göra någon magsäcksoperation utan jag känner att jag verkligen vill göra någonting som jag klarar av själv. Jag vill se att det går och jag vet att det går bara det är så att jag känner att jag ger mig den på det och anstränger mig.

Av bidrottning - 18 maj 2010 11:21








I den här underbara varelsen !!
Irish Cob/Tinker..
Vill Vill Vill ha den hemma i mitt stall <3
Ska nog gå o prata med bonden om vi kan använda hans mark också, till hage.
Kan snart inte vänta längre på en egen häst. Fast det ska ju bli bebistillverkning också här framöver..hmm..går det att få ihop?

Av bidrottning - 18 maj 2010 09:59

Frukost: 1 tallrik mild lätt yoghurt 2pp
              1 dl Axa 4 crips mix 2pp
              1 banan
              1 skiva ryvita, sesam 1pp
              1/4 makrill i tomatsås 1pp

Mellis:    Kaffe (0)
              VV kaka(2)


Lunch:  kassler med smulpajstäcke (10)

            sallad


Mellis:Banan (0)


Middag:Kebabsallad med bröd och stark/vitsås (17)

ENDAST 35pp av 46 möjliga.
INTE bra, men jag är inte alls lika hungrig längre..ser faktiskt fram emot när jag ska få lite färre pp. Vet inte vart jag ska göra av alla just nu. Fast i helgen blir det säkert jätte bra med de där 46 igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards