Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Amningslinne

Av bidrottning - 6 februari 2011 17:04

Fick ett tips om ett amningslinne idag..som jag tyckte verkar väldigt praktiskt, så jag beställde 2 st. Minns när jag ammade Felicia, hur jobbigt jag tyckte det var att dra upp den däår tröjan o visa min degiga, tjocka mage.Nu är jag ju äldre o skulle kanske inte bry mig på samma vis, men ändå, det känns skönt på nå vis att ha detta under o sen sin vanliga tröja över.


De är sjukt dyra men är de bra så kan det vara värt det!

Ett svart & ett grått beställde jag. Det jag gillar med de är att de är lite längre också, snygga till tight tex som jag bor i ;) Denna modellen heter "Emma". Å jag beställde dem härifrån.. www.tusenbla.com

  

 
 
Cornelia

Cornelia

6 februari 2011 19:51

Detta måste ju vara det ultimata!
Tänk vilka grejer det finns alltså :)
Kramar

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

6 februari 2011 21:54

Verkar lite knöligt och kallt om tuttsen tycker jag, men väntar med spänning på recension. :) Jag tyckte Lindex amningslinne var toppen sist, så dit ska jag nog ta och pallra mig för att bunkra upp. (Vanligt strap-linne, men med hyskor upp mot axelbanden som en amningsbehå. http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7608123&styleid=7025407&path=3403475;3215210;3232575;3528388;492852)

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Terese

Terese

6 februari 2011 23:32

Som jag nämnde förut. Helt suveräna är dom. Bara dra upp tröjan man har över och amma, man blottar inte en bar mage, rygg eller bröst. Och sedan gillar jag dom för att de är lite längre också och inte "åker upp" liksom.

Sedan vill jag också rekomendera solskyddsfilten. Köpte en sådan när Vilmer var liten, det som är bra med den är att den är stor, luftig och andas. Jag använde den mycket när jag var ute någonstans och ammade. Man kan lägga över sig den och liksom gömma sig lite när man ammar (brukade ha den över ena axeln och över bebisen) ingen som ser något då och att ha den över bebisen gör ingenting heller eftersom den andas (blir inte varmt och bebisen kan andas normalt under den) Sedan eftersom det är sånt material så är den också toppen att ha över barnvagnen när bebisen sover, då skyddas den mot solen.

Ska beställa en till sådan nu eftersom den jag hade till Vilmer använder han som sin snutte...har den alltid när han sover :-D

Så här står det om den:

Solskyddsfilten är uppsydd i ett specialframtaget material för att vara mjukt, luftigt och behagligt att ha närmast kroppen, givetvis med samma solskyddseffekt som det övriga sortimentet, dvs 98% av solens skadliga strålar filtreras bort. Materialet är salt och klorbeständigt, vilket innebär att det behåller sin färg och form trots tuff användning.
Unikt plagg med solskyddsfaktor 50+, kan användas på olika sätt:
- Skydda spädbarnet vid amning
- Skydda barnet från solen i barnvagnen
- Skydda barnet vid stranden
- Sarong till mamma

Vårt bästa tips till babyn!
Mått; 150 x 100

Länk: http://aussiesfinest.jetshop.se/

Gå till "Solskydd för baby" och sedan "Solskyddsfilt UPF 50+"

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards