Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

V 37, så som jag ser det :)

Av bidrottning - 23 februari 2011 08:02

Nu är du 36 veckor gången (eller gravid i 37:e veckan, om du föredrar att räkna så). I slutet av denna vecka passerar du en viktig gräns då din bebis sägs vara fullgången. Detta betyder att du, i teorin, kan föda nu. När din bebis gradvis sjunker ner i bäckenet kommer din mage och dina lungor äntligen att kunna expandera lite mer. Nackdelen är förstås att trycket på blåsan kan öka så att du måste gå på toaletten oftare.

Bebisen lägger fortfarande på sig – ungefär 28 gram om dagen. Den väger kring 2,7 kg och är ungefär 47 cm lång. Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar. Detta gör att dina lungor och din magsäck får mer utrymme och det kan bli lite lättare att äta och andas.

Det kan däremot bli jobbigare att gå – för en del kan det kännas som om bebisen är på väg att ramla ut! Det fortsatta trycket på blåsan gör att du kan behöva gå på toa ofta. Fortsätt äta bra, både för din skull och bebisens.

I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebisen kan i princip födas när som helst från denna tid. (Mellan 37 och 42 veckor räknas graviditeten som fullgången – innan 37 veckor anses bebisen underburen och efter 42 veckor överburen

.......................

Personlig kommentar: Jovisst är det ökat tryck neråt! Det kan jag lova, känns tungt som sjutton neråt, ett riktigt tryck och ibland när jag går så känns det nästan som att hon ska komma ut! Jag tycker ändå att foglossningen har blivit bättre.

I förrgår släppte ju en bit utav slemproppen :) men det kan ju ta veckor innan det är dags iaf men jag läste igår att när slemmisen gått så kommer förlossningen vanligtvis igång efter 1-7 dagar..INTE mig emot då jag vart inlagd i måndags igen, men fick komma hem igår igen. Både läkarna o jag har märkt att blodtrycket höjs en hel del utav resan in till DS och min oro o stress som blir då. För på avd var mitt bltr bra hela tiden och när jag samlar urin så läcker jag knappt nå äggvita alls . SÅ. Hf eller ej?? Det är det ingen som vet, men personligen så känner jag att jag inte har hf, då blodprover är super fina, knappt nå äggvita då jag samlar urin utan endast då blodtrycket som spökar..

Så nu ska jag be om att få vila Extra länge på fredag då jag ska in på koll igen..På måndag är det dags för tillväxtultraljud igen, ska bli spännande :)


  

 

 
 
Ellen

Ellen

23 februari 2011 13:48

Ja det går att blanda såsen med pastan på en gång ;)

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Cornelia

Cornelia

23 februari 2011 15:40

Åh så spännande detta är nu Linda och så nära...:)
Men tycker det är jobbigt när det tryck och allt ska spöka sådär :S
Hoppas det nu håller sig i schack resten av tiden!
Kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

23 februari 2011 20:17

SV: Tack för din fina kommentar Linda <3
Jag är så grymt nervös! Jag blir ju knappt det men nu är jag för vad som räckt hela livet hittils känns det som :S
Ja det är så tragiskt med G, nej det var inte den G jag var tillsammans med nu sist utan detta är en gammal skolkompis till mig, vi har kommit varann hemskt nära den sista tiden då vi pratat himla mycket, mycket just pga rättegången men iaf.
Han är ju så snäll så förstår inte varför :(

Hoppas du haft en fin dag o att du mår/ni mår bra :)
Kramar i massor!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

3 mars 2011 20:31

Fick läsa att lillan har kommit ut nu. Stort, stort grattis och kram!

http://minbebis.com/blogg/langtan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards