Miss bidrottning

Alla inlägg den 14 september 2011

Av bidrottning - 14 september 2011 18:51

Ja så låter det här hemma hela dagarna nu, så fort Lovisa ser mig..nu är jag säker på att hon säger mamma till  mig  det var bvc tanten o läkaren idag också för de hörde henne också :) Går liksom inte o ta miste på..att inte höra menar jag. Drake vilken pipa hon har !

Det värmer i hjärtat iaf.

 

Lovisa har utvecklats endel nu igen, det verkar ju gå i perioder det där. Förrutom mamma så vill hon stå upp mer o mer nu, tidigare har ju benen bara vikts under henne, men nu är hon mkt starkare.

Sen det här med att hon ofta gråter när andra människor(som hon inte känner igen) tittar på henne..eller värsta tänkbara , pratar med henne ;) har ju också blivit mer o mer. Lika gjorde hon till läkaren idag..Ååå vad bra, du har kommit dit redan sa han o log..eehh??

Ja det är endel i utvecklingen men som de inte brukar kolla förrän vid 10 månaders "kollen", för det är då de förväntas bli misstänksamma mot andra.. Nu när jag vet att det är normalt och något bra så känns det inte lika jobbigt längre när hon gör så. Eller joo, drygt är det när man inte kan få nån avlastning men normalt :)

 

Förövrigt så är hon fortfarande min lilla minihopp :)

Idag vid 6½ månader vägde 7640 och var 65 lång. Homf var nåt på 45 tror jag...

Tänk, endast 8 cm längre än sin far var när han föddes. den klumpen kom ut i hela 57 cm från topp till tå:) och 5,5 kilo tung..o han klämde Lisbet ut! *Imponerande*

Men min lilla minihopp har ändå ökat nästan 2 dm på längden, tänk va pytte hon var när hon föddes.

 

Nu sover Lovisa och jag o Felicia sitter i soffan o väntar på att Halv åtta  hos mig ska börja. Sen är det ju Bonde ikväll också :)

Johan åkte precis till jobbet, han har börjat jobba skift och första natten i natt. Känns lite märkligt att han jobbar nu !

 

Imorrn funderar jag på att gå på babyöppet, men bara om Lovisa är på humör o allt klaffar. Å på fredag har jag o en kompis pratat om att åka till Sanda och fika med de små.

 

Nu blir det en kopp te   


   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards