Miss bidrottning

Alla inlägg den 15 november 2010

Av bidrottning - 15 november 2010 17:29

Nu kommer ännu ett tråkigt, klagande inlägg från mig..men det är skönt att skriva av sig med..sen om ni vill läsa eller inte avgör ju ni ;)

Idag hade jag tid hos BM för extra koll utav blodtrycket. Sista dagarna tycker jag att hjärtklappningen och oron blivit värre !! Oro över ALLT!! Ja det påminner mkt om hur jag kände för rätt så exakt 1 år sedan.

Detta tog jag då upp med BM och hon tog det verkligen på allvar.

Jag fick både en tid för EKG och en läkartid efter att jag varit hos henne :) det var väldigt snällt gjort tycker jag. Hon märkte väl min oro.

När jag först tog blidtrycket så visade det för högt..då blev det vila en 10 minuter ungefär..och då var det mkt bättre !!

Först var undertrycket 98 o en vila så var det 69.

Att det kan vara sån skillnad !!

Sen var det EKG, det såg fint ut sa hon men det slog fort och jag hade en puls på 120 eller nåt sånt där.

Blodtrycket tog hon där nere också och då visade undertrycket helt plötsligt 95 igen :( Jag blir inte klok på det där !! Hur det kan gå så upp o ner !??!

För att vara på säkra sidan så remiterade hon mig till "medicinsk klinik" tror jag det hette, i Norrtälje. Där de ska kolla närmare på detta. Ja men GE mig blodtryckssänkande känner jag bara !!! Så slipper jag gå och fundera på detta !

Skittråkigt inlägg...men ändå..HEj !

Ovido - Quiz & Flashcards