Miss bidrottning

Alla inlägg den 29 november 2010

Av bidrottning - 29 november 2010 14:01

Jaha, jag har olika sorters första kärlek..det kan vara till ett djur eller till en pojke:) Men jag väljer pojken ;) för det var så gulligt nu när jag tänker tillbaka på det.


Jag kom ny till Grisslehamns skola. 12 år, så jag började i 6an. Förövrigt en utav de bästa, lyckligaste perioderna i mitt liv. Jag trivdes så underbart bra i den skolan ! Inte en sjukdag hade jag :)


Vem var då den här killen som stal mitt hjärta för första gången?
Han hette John, var 3 år yngre än mig så han gick i 3an:) i samma klass som min lillebror Viktor. De blev också bästa kompisar.
Jag har för mig att det kom en lapp till mig, från John där det stod; Får jag chans på dig? Sen två rutor där man skulle kryssa..JA...NEJ..
Haha...

Å jag kryssade ju då JA   
Vi var tillsammans ett helt år, ganska lång tid i den åldern då de flesta bytte killar/tjejer hela tiden, ja det var inte ens säkert att de bara hade en..haha.
Men vi höll ihop..John uppvaktade mig med sudd, parfym, pennor, olika sorters skrivblock, klistermärken..ja you name it


Jag minns första kyssen :) Vi hade ett litet hus på gårde hemma hos oss och där bestämde jag och en kompis(hon var tillsammans med Viktor då) att vi skulle ha fest :) på 10-12 åringars vis :)
Vi dansade tryckare minns jag, så stannade de andra upp coh sa Nu vill vi se en kyss, ni har varit tillsammans så länge nu:) Så vi kysstes för första gången inför dom :) Hihi..pirrar i magen bara jag tänker på det för jag minns hur jag kände :)


Ja även denna saga hade ju ett slut..å det var på sommarlovet, efter 6an. Då skulle jag börja i 7an och fick då lov att byta skola, till högstadiet. Medans John skulle ju gå kvar i Grisslehamnsskola. Han ringde till mig minns jag och sa att han ville göra slut, för vi skulle gå i olika skolor och inte träffas lika ofta. Sen visste han att jag skulle gillar äldre killar och skulle inte vilja ha med honom att göra efter ett tag. Ååå jag försökte verkligen övertyga honom om att det inte var så, jag var ju så kär. Minns att jag tvingade Viktor att ringa upp honom och be honom att inte göra slut :)
Men slut tog det och jag minns hur jag låg på mammas o pappas säng o bara hulkade, jag var så otroligt ledsen. Mamma satt där minns jag och försökte väl prata med mig, men resten utav det sommarlovet var verkligen förstört för mig.


Detta var min första kärlek och något jag alltid kommer att minnas   

Ovido - Quiz & Flashcards