Miss bidrottning

Alla inlägg den 5 november 2010

Av bidrottning - 5 november 2010 19:56

Nu sitter vi mätta i soffan efter en lovely dinner & väntar på Idol, får vi se hur det går för byns Minnah ikväll :)

          

Av bidrottning - 5 november 2010 14:36

....med mitt humör :)

Vi begav oss till Thun's på förmiddagen. Ett varuhus som ligger mitt ute i skogen mellan oss o Uppsala.
Hittar man inte det man vill ha någon annanstans så hittar man det oftast här ! Jag älskar det här stället. Minns från att jag var liten då vi åkte dit o shoppade, men då var det så mycket mindre. Såg på en skylt där idag att de nu bygger ut för 14 gången ! :)


Jag hittade iaf ett par svarta skinnstövlar, lite halvhöga, går upp på halva smalbenet kanske och med lite rämmar o spännen på. Riktigt skönt satt de på foten. Så nu har jag ett par skor till begravningen, var lite orolig att jag inte skulle hinna hitta några då jag inte har speciellt lätt för att hitta skor/stövlar som passar med mina bauta vader :(

Sen köpte jag en julklapp..mer än så vågar jag inte skriva här ;)


Å så en slags adventsljusstake..lite mer modern så..med en tennbricka som man ställer 4 st blockljus på(jag valde vita) och sen nummer 1-4 i tenn som man sätter på varje ljus. Förstår ni? Haha..


Ja just ja, köpte även strumpor till Felicia. Vete faan vart hon gör av alla strumpor !! Eller strumpor har hon men inga par :/


Stumpan tog med egna pengar och köpte klistermärken. Hon har blivit TOKIG i klistermärken !! Hon har även en slags bok som hon sätter in dom i och sen byter de med varann i skolan, ja det har tydligen blivit värsta grejjen :P
Billigt med julklappar till henne i år..KLISTERMÄRKEN KLISTERMÄRKEN KLISTERMÄRKEN !!


Vet ni vad hon hade gjort sen då? Köpt en julklapp till sin mamma   Så himla gulligt gjort tycker jag..å såklart höll jag på att börja grina när hon talade om det :D det var DÄRFÖR hon inte ville betala i samma kassa som mig..hehe
Men hennes tålamod är precis som mitt !! Hon sa sen i bilen " Mamma, du kan få öppna det när vi kommer hem, jag kommer inte kunna vänta tills julafton !! " Haha..nej nej klart vi väntar :)


När vi var klara så tänkte vi käka lunch i restaurangen som finns där men det var inte bara vi som valde att åka till Thun's idag :O så det var proppat !! Men ingen av oss hade riktigt lust att åka hem så vi fortsatte till Uppsala och åt lunch på Max..jag valde Fajitasallad*mumma*


Nu vilar karln(han vaknade kl 5 imorse), Felicia håller på med sina klistermärken;) och jag ligger i horisontalläge på soffan med datorn på magen och känner på små puffar där under :)


Ikväll är det ju mysfredag med Idol, vi ska äta hasselbackspotatis, fläskfile och vitlökssmör *slurp* Funderar på om jag ska be Johan gå in på systemet o köpa det där alkoholfria jordgubbsvinet som jag har blivit föreslagen av en vän..om det finns här i byn vill säga.


Fridens liljor & fortsatt Trevlig mysfredag på Er ! 

(Jag hittade en bild på lika adventsljusstake som jag köpte idag, om ni inte hängde med på min förklaring ;)

    

Av bidrottning - 5 november 2010 10:36

Döden betyder ingenting.

Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra genensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
Utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som
tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

Ovido - Quiz & Flashcards