Miss bidrottning

Alla inlägg den 8 november 2010

Av bidrottning - 8 november 2010 12:50

Vilken kylig morgon vi vaknade till här i Roslagen idag.
-11 grader inatt och en bil full av is och såklart hann det inte tina upp tills jag skulle iväg. Hade en tid hos läkaren i Norrtälje idag kl 10.30

Jag berättade sist då jag träffade BM om mina flytningar, att jag tyckte det var så mycket. Så då bokade hon in en tid till läkaren. Å det var nå bakteriellt igen :( så jag fick den där jäkla Dalacin krämen..ja ja bra att det finns..hoppas det var sista gången nu.

Sen berättade jag för honom om järntabletterna jag äter, att jag fick sån magknip av dom, då gick han in o kollade i min journal, vad värdet låg på coh samtidigt då så såg han att blodtrycket hade varit lite i högsta laget hos Bm sist.
Så då ville han kolla det igen ! Jaha...direkt efter en gynundersökning är jag ju inte superavslappnad :O
Ja säg om jag nångång är avslappnad !!?
Iaf så visade blodtrycket på 155/99 !! Han såg väldans nervös ut på en gång..inte nog med det så hade jag en puls på 133 !!

Jaha.... han satt tyst ett tag och jag hann tänka en massa konstigt !
Sen fick jag gå o ta blodprov hos BM där och ett nytt blodtryck i vila.

Iaf, efter att ha legat på en brits i 15 minuter så visade blodtrycket på 143/73, det var ju mkt bättre !! Att det kan bli sån skillnad!?
Pulsen visade på 114 så den var ju fortfarande hög, men dock lite lägre mot innan.

 

Bm sa att jag skulle ligga kvar för läkaren hade sagt att jag inte skulle få gå hem förrän han hade tittat på blodtrycket hon tog.


Kan kanske vara därför som jag har den här jäkla hjärtklappningen, framförallt varje kväll. Det kan ju lika bra vara en slämng av panikångesten men...

De tyckte jag ska börja stressa ner..jaha?? Å hur går det till efter att ha stressat ständigt, alltid en inre stress i allt jag gör !

Jag kom hem tillslut:) men ska kontakta min vårdcentral(eller vad man ska kalla den, cykelverksta'n) för att de ska fortsätta kolla upp mitt blodtryck..tänkte ringa BM, hon borde ju lika gärna kunna göra det där?!

Nu ska jag krubba lite lunch !

 
Ovido - Quiz & Flashcards