Miss bidrottning

Alla inlägg den 3 november 2010

Av bidrottning - 3 november 2010 15:28

....har jag gjort ännu en gång till bebben .
En overall vet jag ju att jag inte har eftersom Felicia är född på sommaren så jag hittade en i mitt tycke, väldigt fin :)
Vad tycker ni?
  
Sen är det en tjej här i byn som ska sälja sin vagn, en Emmaljunga, kombivagn.

Vi sa till henne att vi är intresserade men att vi inte vill köpa någon förrän efter jul o nyår..ja ni vet min "utifallatt-tanke" Men va fan ! Händer det, så får vi väl sälja vagnfan då;) Så nu ska vi åka o titta på den här framöver..sen har hon en massa andra saker också.

Av bidrottning - 3 november 2010 11:12

Nu är BM-besöket klart !

158 låg hjärtljuden på(om jag minns rätt så hade Felicia också höga hjärtljud) och mamman får börja knapra nifferex(järntabletter)
Vid inskrivning låg järnvärdet på 127, nu hade det sjunkit till 113.

Kan vara därför som jag känt av endel hjärtklappning.

Sen tog jag upp detta om huvudvärken !! *Peppar peppar* så har jag inte känt av den lika ofta längre..men när det väl kommer då j-lar !!

Bm tog blodtrycket och det låg precis på gränsen till högt..140/90..man åker väl på havandeskapsförgiftning också eller nåt...  
Usch nej, det vill jag verkligen inte.
Får hoppas att undertrycket har sjunkit lite till nästa gång.

over and out !

Av bidrottning - 3 november 2010 07:48

Godmorgon på er ! Nu var det ett tag sen som jag skrev nåt här men det har varit lite annat som upptagit min energi o tid de sista dagarna.


I lördags morse åkte vi upp till sandviken och jag hann väl inte mer än komma innanför dörren till svärfar förrän tårarna kom..en sån enorm tomhet kände jag hela helgen och jag vet inte om jag någonsin längtat hem så ofantligt mycket !!
svärfar och Johan fixade allt kring begravningen så nu är det kirrar o klar. Det blir den 19e november, samma dag som Lisbet skulle ha blivit 67 år.
Det känns skönt ändå att begravningen blir så snart..ska bli skönt när det är över..men ändå inte..för då är det så defintivt. Nu känns det som att hon finns med oss på nå vis ändå..hon bjöd tex på pizza i lördags :)
Men sen, när begravningen är klar, när alla hennes saker är undanplockade..när vardagenslunk kommer tillbaka..Då kommer hon ju inte lika ofta finnas med i våra samtal på samma vis.

I alla fall så åkte vi hem igår, vid lunchtid, stannade till vid Valbo centrum för att köpa vinterskor till Felicia och nu hoppas jag att vi fick tag i ett par som ska hålla hennes små fossingar varma!! Hon fryser alltid om fötterna, men han på Stadium lovade att med dessa skulle hon inte frysa, OM hon skulle göra det så skulle vi komma in o klaga :)
Vi köpte även till ett par värmeisolerande sulor.


Såhär ser skorna ut som vi köpte:
             
Det andra paret fick jag ingen bild på..men de ser ut som såna Ugg's ni vet..som många har just nu. Tänkte att dessa kängor ovan kan vara lite varma att börja använda nu redan.
   Den här mössa fick hon också..som kanske mamma kan låta ibland :P

Vad händer annars idag?
det är dags för ett BM-besök igen, det första efter inskrivningen.
Ska bli spännande om vi kommer höra nå hjärtljud   
Jag tycker jag känner så dåligt med rörelser...

Nu är det dags för frulle, dotra kom som en zoombie ner för trappen nyss :P

Trevlig dag önskar jag er !


        

Ovido - Quiz & Flashcards