Miss bidrottning

Alla inlägg den 26 november 2010

Av bidrottning - 26 november 2010 17:29

Nu i eftermiddags kom Felicia hit en sväng efter skolan, det är ju pappavecka men bussen går ju inte som sig bör hem till pappa, direkt efter skolan på fredagar, så då kom hon hit några timmar. Å min dator såg jag inte röken utav ;)
  

Av bidrottning - 26 november 2010 10:54

  
Karln vet ju vart han har mig någonstans iaf ! Här kan jag inte ta mig många meter, å inte kan jag ju skotta heller som sagt..kan kanske jag kan men tänker inte testa ! Johan skottar ju alltid på kvällarna då han kommer hem, men på morgonen är det lika jävligt igen !! Usch ! Less.se! Visst, det är fint ! Musjävlarna slutar komma in! Det blir ljust..MEN så bökigt !
Ser ni min stackars bil,som inte varit ut på hela veckan :(

Idag känner jag mig iaf bra i fogarna då jag vilade hela dagen igår..å nu har jag lärt mig från terese att man inte ska sitta med benen i kors..det gör ju jag jämt ! Så kanske kan bli bättre bara av det ! Det här är nåt nytt för mig, kände inte av detta med Felicia. Men vad ska jag INTE känna av i denna graviditet??
Nu längtar jag riktigt mycket tills jag får klämma, frusta o krysta ut den lilla bebban :)

Jag har bakat idag ! Som jag har längtat efter, egentligen skulle jag vilja göra mera men får ta en sak per dag. I helgen ska vi hjälpas åt. Med både städ, pynt o bak. Har bjudit hit släkten på söndag på adventsfika och då ska det vara fint !

Jag tänkte iaf dela med mig utav receptet på de muffins jag gjorde nu, jag har inte smakat dom, är de goda så blir det en till sats..de var inte svåra precis.
I receptet stod det att det skulle bli 20 st..jag fick ihop 12..hehe Så mina blev nog lite stora.

Chokladmuffins med krämig saffransfyllning 20 st

5 dl florsocker med chokladsmak(jag hade i kakao i vanligt florsocker)
3,5 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver
1 dl flytande smör
1,5 dl mjölk
3 ägg

Fyllning:
100 g naturell färskost(philadelphia valde jag)

2 msk strösocker
1 pkt saffran

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Blanda florsockret, mjölet och bakpulvret i en bunke.
    Tillsätt smör, mjölk och ägg och blanda till en jämn smet.
3. Fördela smeten i 20 dubbla muffinsformar av papper(jag använde  muffinsplåt)
    ställda på en plåt.

4. Gör fyllningen och rör en stund tills blandningen mjuknar och blir mer
    lätthanterlig.
5. Fyll en spritspåse eller en vanlig plastpåse som du klipper upp ett hörn på och

    spritsa ner fyllningen i muffinsarna.
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 minuter. Låt muffinsen svalna på ett galler  
    och strö eventuellt över vanligt florsocker vid serveringen.
   Innan gräddning
   Efter gräddning

Ovido - Quiz & Flashcards