Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Tisdagen den 25e januari, ingen bra dag för mig....

Av bidrottning - 26 januari 2011 10:19

Ja nu är ni ju många som redan vet om vad som hände mig igår..men det här skriver jag mer för mig själv, för att ha det dokumenterat i bloggen.

Å sen är ni ju några läsare som jag inte har på facebook heller :)


Igår var det dags för ett MVC besök igen! kl 11 var det dags.

Det började med ett stick i fingret för att kolla sockret..visade fint !

När jag kom in till BM sa hon.." VAd pigg o fräsch du ser ut! "

Sen togs blodtrycket och det visade påtok för högt!! 171/112

Jag fick vila liggande några minuter o sen tog hon trycket då också å då visade det 171/115..ni som har varit med mig i den här resan vet ju att jag har tampats med mitt blodtryck länge nu, det går upp o ner som en jojjo, men såhär högt har det nog aldrig varit. Men detta har gjort att jag har utvecklat en skräck för havandeskapsförgiftning!!Ja en riktig nojja och såfort jag ser en sån där manchett så ökar pulsen på en gång!! Men igår kände jag mig faktiskt lugn, inget jag hade tänkt på innan..konstigt nog.


Ja iaf, då fick jag även lämna ett urinprov för att se om jag hade protein i urinen och den visade en 2a..upp till en 1a är ju godtagbart..men inte högre och ett tecken på att det kan vara havandeskapsförgiftning  

BM sa nu att hon måste ringa till Danderyd för att rådfråga dom och med stor sannolikhet skulle vi bli tvungna att åka in dit..medans hon ringde dit kände jag hur tårarna började komma på mig, jag blev helt skakig och kände mig faktiskt livrädd! Tänk er själva, att ni får reda på att ni kanske drabbats utav det ni är mest rädd för!!
Så säger BM, blev du nervös nu..JA fick jag fram..ja jag ser det säger hon..o klappar mig på armen..då brister det för mig  

Så hon tog tag i det hela, ringde till Johan för att få hem honom, sen skulle ju Felicia ha kommit till oss igår och hon skulle ta bussen direkt hem från skolan, så BM ringde mamma, så fick hon sen jaga rätt på Albin(Felicias pappa) så han kunde meddela henne. Så Felicia åkte hem till honom igår sen.


Vägen in till Danderyd har jag knappt nå minne av, jag var i en helt annan värld..med en massa tankar som snörrade i huvudet..hemska o mindre hemska. Men min största farhåga var ju att jag skulle bli inlagd, jag hatar sjukhus, precis som du Malin..å tanken på att jag skulle ligga där inne utan Johan gjorde ju att jag storbölade bara utav det.


När vi väl kom in gick vi till provtagningen där de hade fixat en remiss till mig, så fick jkag lämna blod.

Efter det fick vi vänta en timme på provsvaren, så då gick vi o köpte lite att äta, även fast jag inte var hungrig så kände jag att jag borde äta.

Johan går in på pressbyrån..jag sitter utanför o väntar..vem kommer inte o går framför mig!?! Jo människan jag hatar mest på denna jord!! En äcklig, vidrig människa..(ursäkta språket, omoget kan tyckas. Men detta är en människa som gjort mig mkt illa) Nog pratat om det ! Kunde väl inte ha dykt upp en värre människa just den här dagen.


Sen gick vi iaf upp dit vi skulle o satte oss o väntade, det var typ på samma ställe som vi var dagen innan, då vi var på UL.

När vi väl kom in så fick jag ligga med en ctg på magen ett tag, hjärtljkuden låg mellan 140-160 kan man säga så efter en 20 minuter tog de av den o konstaterade att bebben mådde prima!   
Det togs ett nytt blodtryck och då visade det 165/90, det är ett normalvärde för att vara mig.

Urinprovet jag lämnade där inne visade på en 1a bara..hur nu det kan sjunka sådär bara..? Men glad o lättad blev jag ! Jag började känna att jag kanske skulle komma hem den kvällen ändå :)


Sen fick vi sätta oss i väntrummet igen för att vänta in läkaren o provsvaren..där ute träffade jag på 2 Hallstabor också :) En som skulle göra UL i v 20 o en annan som också har problem, usch lider med henne :( Men hon får nog se sin lilla snart :)


När vi kom in till läkaren..haha, jag är rolig! Det stod "överläkare förlossning" på hennes bricka, då blev jag lugn på en gång..haha.

Hon sa iaf att provsvaren visade super bra värden! Jaa jag får komma hem, tänkte jag :D Men att hon tyckte jag skulle börja äta blodtrycksmedicin eftersom det går upp o ner så väldigt. Sen kan det ju utveckla den här förgiftningen också, så lika bra att mota Olle i grind liksom..å sen tycker jag att jag har gått såhär länge nog nu!

Men hon sa även att tillväxten kan hämmas lite på lilltösen när man börjat äta denna medicin, så i v36 kommer det bli ett tillväxtultraljud till.

Annars så blev jag tillsagd att gå till BM imorrn o ta trycket..ner till vårdcentralen på måndag o ta blodprover för att sen åka till DS på tisdag o träffa den här läkaren igen. För att se att proverna ser lika bra ut som igår och se om medicinen börjat gjort sitt.


Så säger läkaren de magiska orden Så nån inläggning tycker jag inte behövs.
  
Så kände jag för att göra på hennes kind då :P


Ja så såg min tisdag ut, hur var eran?





 
 
Monica

Monica

26 januari 2011 13:33

Oj, en sådan hemsk dag, värsta mardrömmen. Tur det blev ett lyckligt slut i alla fall. Hoppas det ordnar sig nu med medicinen. :)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

26 januari 2011 14:43

Oj vilken dag. Förstår att det blev jobbigt för dig, men vilken tur att det gick bra och att det inte var någon HF. Den här graviditeten har det ju verkligen varit mycket för dig, men nu är det inte alls långt kvar innan det blir slut på det hela. Det kan nog vara bra att börja äta bltr-sänkande medicin så att det inte utvecklas till HF.

Stora kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

26 januari 2011 18:11

Jag blev så orlig för dig då jag såg det på FB så jag tänkte hela tiden på dig sen och tvingade mig själv att orka att kolla upp fb osv för att hoppas på en ny uppatering och så lättad jag blev då!
Jag förstår att det brast för dig, bra bm har du ju då iaf! Så skönt att du slapp en inläggning, vet ju att du hatar de där byggerna och så typiskt att just dend är jobbiga människa skulle komma då :s

Men du klarade ju av dagen iaf gumman och nu hoppas vi att ditt bt håller sig stabilare av medicinen.

Var rädd om dig/er, vet ju att du redan är det men som sagt, tänker mycket på dig/er ju <3

Många kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

27 januari 2011 09:31

Sv: Jag frågade tanten där igår om jag skulle göra nåt mer, ringa nån eller helt enkelt följa henne hem men det ville hon dock inte höra talas om så jag hoppas oxå hon kom hem som hon skulle. Fast jag märkte ju att det blev bättre på henne sen efter en stund och tror nog egentligen hon var relativt pigg för övrigt så :)

Javisst är det typiskt, jag var såå trött igårkväll oxå, säkertd et med av sprutan så min lille pluttefis sov ist hos mina föräldrar. Just för att jag skulle kunna sova riktigt.

Hoppas du får en fin dag!
Kramar!

http://www.anglavingarochappelskrutta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards