Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Världens godaste Chili Con Carne!

Av bidrottning - 10 maj 2010 18:20

Den här blev jag bjuden på hos en kompis en gång..lite skeptisk var jag..för jag gillade inte alls den här rätten tidigare..men lite fin i kanten som man är så var det bara att tiga o äta, jag blev ju bjuden !:)
Efter det har den gått varm hemma hos mig, inte nog med att den är god så går den super snabbt att göra ! Jag har sällan något annat än sallad till och ett gott bröd..tex Grekiskt Lantbröd.

Här kommer det iaf!

8pp/port    Räknat på 4 portioner


400 g nötfärs, max 10%(för er som bryr er om sånt)
1 burk krossade tomater
1 dl vatten
1 påse chili con carne kryddmix
Vita bönor i tomatsås


Gör såhär:
1)Bryn köttfärsen i lite margarin eller olja
2)Häll i krossade tomaterna och kryddmixen. Häll även i 1 dl vatten
3) Låt det puttra i ca 5 minuter
4)Tillsätt sedan vita bönorna och puttra ytterligare i ett par minuter.


Så enkelt !

Såhär ser kryddmixen ut.
  

 
 
Ingen bild

Malin

10 maj 2010 21:28

Jag trodde det skulle vara med egna kryddor och grej, skrev just på FB att jag jämt kör med den här mixen, det är mumsigt och som du säger, enkelt att göra och undan går det :)

Natti natti, sov så gott, såg du var sömnig ikväll så kanske du sover i denna stund :)Förresten, hur har det gått med mössen?

Åter igen, tack för ditt försvarande mot mig i bloggen

 
Ingen bild

Malin

10 maj 2010 21:42

Sv: Ok, skönt för dej att ha honom att krama, måste bli lättare. Det är verkligen en fobi, men det kan man ju ha för allt så du ska då inte skämmas för det. Däremot så kanske det hade varit bra med lite hjälp för det, för din egen skull menar jag.
Haha, skulle vilja se dej diggandes till Brolle, gillar oxå han för övrigt :)

Ser förresten att inte hela min kommentar kom med innan? Skumt, iaf skrev jag oxå om mina små bebisar, ska slänga in nya kort snart, du ska deras små tjocka magar, hihi :)Visst kommer det där med lådan i och med att dem inte äter riktig mat än så luktar det heller inte så mycket. De är ca runt 5-6 v gamla men vet inte exakt. Världens sötaste är dem iaf men det säger man väl om alla kattungar :)

Natti igen då!
Kram kram!

 
Terese

Terese

11 maj 2010 12:00

Jag tycker den mixen är väldigt god så den brukar vi oftast köra på när vi ska äta chili corn carne. Har även en annan variant på den som är smalare, men jag undrar just vart jag har det receptet.... KRAM

http://terese.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards