Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Rökande gravida.....

Av bidrottning - 8 september 2010 09:15

....riskerar att få det svårare att få barnbarn.
Fostren riskerar att få mindre könsceller och därmed svårare att bli föräldrar som vuxna.
Ännu ett stjäl att sluta röka när ni blir gravida, det ser så illa ut tycker jag, när en gravid kvinna sitter med en giftpinne i munnen *usch o tvi*
Hade en arbetskompis som rökte som aldrig förr då hon var gravid, hon fick SÅ många kommentarer om det på jobbet...men det sket väl hon i !
Hennes mamma hade ju rökt med henne..å henne var det ju inget fel på..nä nä..


Tar man beslutet att bli gravid har man i samma stund tagit beslutet att sluta röka (om man nu gör det) enligt mig ! Punkt!



 
 
Terese

Terese

8 september 2010 09:52

Tycker det är alldeles bedrövligt med kvinnor som röker när de är gravida. Ser så hemskt ut. Tycker faktiskt att även om det är svårt att sluta röka så ska det inte rökas när man blir gravid. Då får man försöka sluta innan man blir gravid istället. Vet en tjej som rökte vid båda sina graviditeter, båda gånger fick hon gå på tillväxtultraljud flera gånger för att bebisarna vägde för lite. hon kunde inte förstå varför...öhhh...visst, kanske inte berodde helt och hållet på rökningen, men en hel del säkert. De var så små när de föddes sedan!

En sak till jag tycker ser bedrövligt ut är när vuxna har en cigarett i munnen eller i handen samtidigt som de leker eller sköter om ett barn.

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

8 september 2010 17:05

Jag håller fullständigt med! Det är ju oxå så att risken för att barnet får astma/allergier ökar rejält. Lika som Terese skriver så är det illa med passiv rökning oxå.
Jag är ju varken förälder eller rökare men just detta tycker jag är så tydligt för visst lär man ju tänka på barnet före sitt behov, det finns ju hjälp mot det bara man vill.

Jag är så himla anti rökning över lag men det ärväl för att jag varit astmatiker så länge antar jag.
Har du rökt då? Alltså innan eller så? Förstår ju att du inte röker nu iaf :)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards