Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Riktigt Riktigt svag :(

Av bidrottning - 13 maj 2010 20:16

Det blir bara ett kort inlägg nu, för att visa att jag lever..men mycket mer är det inte.
Vi är iaf hemma i Edebo igen..det blev en snabb visit i Sandviken..lite drygt att åka sådär fram o tillbaka..känner mig rätt så trött o slut nu !! Å en satans värk  
Å så är jag så besviken besviken besviken på mig själv, jag är verkligen inte tillräckligt stark !! Så gpå Biggest Looser idag, de fick komma hem och utsättas för utmaningar med kakor, pizzor o annat gott.
Jag klarade inte ens ETT ynka dygn !! Jag som inte ens är super förtjust i prinsesstårta..men vem var det som vräkte i sig då? Som att hon aldrig sett en tårta?  Jo Linda! Vem åt mazarin? Jo Linda!! Vem åt TO MUCH food? Jo Linda!!
Vem åt godis? Jo Linda!! Vem åt ostbågar? JOO, Linda SÅKLART!!
Inte har jag fört nån checklista på viktväktarsidan heller, trots att jag tog med mig datorn. När jag ser allt jag stoppat i mig nu mår jag ILLA!! Vill gå o stoppa fingrarna i halsen o kräkas upp allt..jag gör det inte såklart, men känslan finns där, att jag vill.
Känner mig 10 kilo fetare och äckligare igen !! Flottig..grotesk & helt värdelös !!
varför Varför Varför behövde jag VRÄKA i mig så mycket !!?????!!???
Jag hade ju bestämt att jag skulle ta en bit tårta, kunde det inte räcka med det?
  
Den här lille rackarn ser helt oskuldsfull ut...men vilken ångest, besvikelse, illamående, äckelkänslor och hopplöshet den kan åstadkomma.

 
 
Monica

Monica

13 maj 2010 21:38

Du ska inte vara så hård mot dig själv, ett litet snedsteg gör nog inte så mycket. Jag gjorde själv något liknande i går när jag fick oväntade gäster som hade med sig hamburgare och chips. Visserligen så kunde jag ju varit ståndaktig och inte ätit av det, men vem var det som struntade i dieten och åt skräpmat? Jo Monica. Men jag tänker som så att så länge det inte är något som händer regelbundet så kan man överse med ett litet snedsteg någon gång i bland.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

13 maj 2010 23:57

Åhh vad tråkigt men imorrn är en ny dag..
Ifall det är en tröst så är du inte den enda.. jag misslyckades grovt idag.. måste ätit för minst 50 pp...
På vv sidan verkar alla såå himla duktiga o aldrig fuskar så jag har haft ändå dåligare samvete o typ trott att det bara är jag som är svag o inte kan hålla emot men kanske det finns fler..

Är ingen fara att misslyckas ibland men man måste ta sig upp igen bara.. (skrev jag just detta?.. jag borde intala mej själv det)

Men du är verkligen skiiit duktig o jag beundrar dig som är så duktig så ha inte dåligt samvete för lite tårta, det är du värd ibland o man blir inte tjock av lite tårta ifall man inte äter så varje dag bara :)

http://thewaytomydream.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

14 maj 2010 00:25

Såna där dagar är jobbiga, man har satt upp ett mål som man tänker att man ska klara. Efteråt känner jag mig så misslyckad. Jag brukar försöka komma ut på en liten promenad på kvällen, den kan vara hur kort som helst, typ 15-20 minuter om det är väldigt sent. Bara att jag rör på mig. Då brukar jag känna mig i alla fall tillräckligt lugn för att kunna somna utan att ligga och grubbla hela natten. Sen får du tänka att du får en dag till i morgon som du kan göra mer sunda beslut.

Sen är det inte en sån här dag som gör att vi är överviktiga, utan dag på dag på dag på dag. Och det har du ju all chans i världen att ändra på i morgon.

Lycka till!

 
Ingen bild

Malin

14 maj 2010 09:27

Du är inte alls svag, dum och värdelös utan vet du vad jag vill kalla dej?
En mänskilg och bra människa som gör sitt bästa för att försöka, alla tar man sina beslut som man sen får ångra och mår dåligt av.
Jag tror på dej Linda och har alltid gjort det, jag beundrar dig då du i mina ögon verkligen visst det är stark men du är ju bara mänsklig och du har nog lite för höga krav på dig själv ibland.

Hur långt är det till Sandviken från där ni nu bor?

Hoppas din värk känns bättre.
Kramar

 
Ingen bild

Helene

14 maj 2010 15:23

Åh...lilla gumman!
Nu förstår jag varför du skrev att du mår bättre nu. Jag håller med alla föregående talare här, du är verkligen inte värdelös....och du ska veta att du inte är ensam med att överäta så, så gör jag med, jag tror att dom flesta överviktiga känner igen sig i det du skriver, man vräker i sig sen känner man sig värdelös och misslyckad, och för oss som lever med den förbannade värken varje dag så är det ännu svårare att hålla sig jämt.
sen är det ju skönt att det kommer alltid en ny dag men nya möjligheter!
Stor kram till dig!

 
Mija

Mija

14 maj 2010 20:45

Älskade fina underbara söta..
Jag förstår dina tankar och känslor, det gör jag, men jag önskar att jag kunde få dig att förlåta dig själv och bara ta nya tag. Du vet, det spelar ingen roll vad du äter mellan jul och nyår, det är vad du äter mellan nyår och jul som räknas..

Ny dag, nya tag. Döm inte dig själv så hårt..

Kram!!!!!

http://mammamija.blogg.se

 
Terese

Terese

15 maj 2010 19:17

Håller med alla här, du är verkligen inte värdelös. Du är hur duktig som helst med din viktnedgång! Jag tror inte du ska vara så hård mot dig själv, man ska inte sätta allt för hårda mål för då blir det ännu svårare att hålla. Ta den där extra promenaden nu istället så blir det säkert bra!

Stora kramar till dig och hoppas du har en trevlig helg!

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards