Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Från fisar till Havrekakor :)

Av bidrottning - 17 september 2010 16:40

Ska åka ut till mamma imorrn, bli bjuden på middag och träffa bror Viktor o hans dotter Evelina på 2,5 år:)
Det ser jag fram emot massor !! Jag behöver inte så mkt nu för att bli förväntansfull till..hehe

Idag fick jag ett recept på mailen, på havrekakor som lät så goda tyckte jag. Funderar på att blinka lite extra åt Johan imorrn förmiddag, så kanske han kan göra innan vi åker, så kan vi fika på där.
Här kommer receptet:
ca 20 st


Ingredienser:
150 g smör                                               
1½ dl strösocker
3½ dl havregryn
1 dl mjöl

1 tsk vaniljsocker
½ tsk kardemumma


Garnering:
ca 75 g av valfri blockchoklad


Gör så här:
Smält smöret & låt svalna en aning
Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda ner smöret
Låt stå & svälla några minuter


Klä en ugnsform med bakpapper, ca 25-30 cm
Bred ut smeten i formen


Grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter. Håll koll. Kakan ska ha en ljusbrun o fin färg.

Skär försiktigt den varma kakan i rutor & låt svalna.
Smält ca 75 g blockchoklad och pensla på halva framsidan


Ställ in i kylen så choklade stelnar.



 
 
Anna

Anna

17 september 2010 17:30

God kväll! :) Jo tiden går ju faktiskt i rasande takt vare sig man vill det eller inte! Ja, jag kommer föda i Uppsala, snart hoppas jag :)
Är inte så orolig för kilona egentligen, vet att jag kommer klara det igen, men tungt nu och jag hatar dubbelhakan och den gigantiska rumpan! ;) Vill ha mina fina mindre kläder på mig igen. Ha en mysig helg! kram

http://septemberbebis.blogg.se

 
Anna

Anna

17 september 2010 19:56

Jag har varit nöjd med Uppsala, har ju egentligen mycket närmare till Gävle, men väljer ändå Uppsala för att OM det skulle vara någe tok så är det dit man blir skickad, o då tycker jag det känns bäst o vara på "rätt" ställe från början! :) Kram på dig

http://septemberbebis.blogg.se

 
Terese

Terese

17 september 2010 21:11

Åh, havrekakor är ju så gott! Får hoppas Johan vill göra några sådana imorgon nu då :-)

Nej jag har inte kollat upp någon praktikplats. Vill gärna veta första hur många timmar per dag som det kommer att bli.

Hoppas du har en skön och lugn fredagkväll!

Stora kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ellen

Ellen

17 september 2010 22:06

Mums, havrekakor är gott det :) Hade tänkt baka någon kaka också men hade inget mer smör.. Japp en ogräddad kanelbulle åkte ner också, det är ju så gott - fast lätt att få magknip. :) Synd att du åker ännu mer norrut imorgon när jag tar mig till Norrtan ;) Men som sagt, vi får försöka träffas i oktober. Kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

18 september 2010 11:30

Vad gott detta låter,hjälpte det att blinka nu då? :)
Jag gillar det mesta med havre i så får väl testa dessa en gång.

Ha nu en fin dag på dej, bara njut!
Massa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards